– cotizația lunară ar rezolva multe din problemele existente într-un imobil – contribuția diferă în funcție de suprafața locuinței
Constituirea fondului de reparații la nivelul fiecărei asociații de proprietari din Bacău ar putea fi colacul de salvare pentru multe din situațiile de criză întâlnite într-un imobil. Fondul de reparații se folosește numai pentru reparații, banii respectivi neputând fi folosiți cu alte scopuri.
Asociația de proprietari nr. 70 este unul dintre exemplele de urmat. Asociația nu mai are în prezent nicio datorie față de furnizori, iar cu banii adunați la fondul de reparații poate contracta oricând un meseriaș care să rezolve problemele administrative apărute la nivel de bloc sau de scară.
Cotizații lunare
În Adunarea Generală a Asociației de proprietari nr. 70 s-a aprobat constituirea Fondului de reparații. În ședința de anul trecut s-a stabilit ca proprietarul unei garsoniere să achite câte 4 lei lunar până la constituirea sumei de 200 lei, proprietarul unui apartament cu două camere să plătească 6 lei/lună pentru un apartament cu două camere până la constituirea a 300 de lei, cei care locuiesc la trei camere trebuie să achite 8 lei/lună până ajung la suma de 400 de lei, iar cei care locuiesc într-un apartament cu patru camere trebuie să cotizeze 10 lei/lună, contribuția finală fiind stabilită la 500 de lei.
Președintele Răzvan Anasie precizează că acest fond de reparații este reglementat legislativ de către Hotărârea de Guvern nr. 1588/2007. Art. 24, alin (5) din HG 1588/2007 care specifică: “Asociația de proprietari va constitui un fond pentru repararea părților de construcții/instalații aflate în proprietate comună, fond cu perioadă de folosire limitată, care va fi depus în contul asociației de proprietari și nu va putea fi folosit decât cu acordul adunării generale a asociației de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri și cheltuieli”.
Nici capul nu-i doare
O vreme, nici Asociației de proprietari nr. 70 nu i-a fost ușor. Contul bancar al asociației a fost blocat de un executor judecătoresc pentru o datorie către CET (44.353 lei), iar toți banii virați în contul asociației erau ridicați de către executor. În martie 2017, contul a fost deblocat prin stingerea datoriei către CET SA, iar de atunci s-a luat hotărârea în Adunarea Generală să fie constituit acest fond, urmând ca banii să fie folosiți doar cu acordul proprietarilor.
Excepție fac cazurile grave în care nu există timpul necesar consultării proprietarilor sau constituirii Adunării generale extraordinare. La excepții intră spargerea unei conducte de apă caldă sau de apă rece, situație în care asociația trebuie să intervină prompt pentru remedierea defecțiunii. În condițiile în care banii pentru reparații existau deja în contul asociației, lucrările nu au durat niciodată prea mult. Fiecare scară de bloc are iluminat pe bază de senzori, becurile sunt economice, probleme legate de consum nu sunt, curățenia se face regulat și toată lumea știe exact cât și ce are de plată.