Firmele de proiectare au depus peste 100 de clarificări la contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău, potrivit directorului general interimar al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi.
În ciuda numărului mare de clarificări, CNAIR menține termenul de 11 mai pentru depunerea ofertelor pentru acest proiect. Cu toate acestea, depunerea clarificărilor înainte de depunerea ofertelor reduce riscul unor blocaje în derularea contractului.
După doi ani pierduți și o licitație ratată, CNAIR a lansat o a treia licitație pentru acest proiect, cu o valoare semnificativ mai mare, cuprinsă între 77 și 91 de milioane de lei și cu o durată de contract de 24 de luni.
„Sunt cam 100 de clarificări pentru A13 Brașov – Bacău, dar deocamdată nu s-a blocat (n.r suspendat), deocamdată văd că este în termen și sperăm să rămână acolo (n.r. 11 mai). Dacă nici de data aceasta nu se depun oferte suma fiind deja majorată și suficientă…înseamnă că este problema a doua, termenul de 24 de luni și este destul de stâns. Din ce am mai discutat cu diverși proiectanți termenul este o problemă, dacă nu-l respecți sunt trei certificate negative și apoi timp de trei ani nu mai poți câștiga alte contracte (n.r și nu doar la CNAIR, ci și la CFR etc.). Aici e o problemă, o să vedem pe 11 mai. Important este că, și acest proiect este într-o fază finală pentru a aproba și finaliza contractul pentru studiul de fezabilitate și Acord de Mediu”, a explicat Urtoi.
Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani). Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE.