Beneficiarii de ajutoare de stat acordate prin schema de sprijin pentru redresare din criza COVID-19 au obligația de a publica în mass media (online sau tipărită) anunțul sau comunicatul de presă privind finanțarea. Trebuie să facă acest demers toți beneficiarii de sprijin nerambursabil mai mare de 10.000 de euro.
Antreprenorii care au avut pierderi din cauza pandemiei au putut cere sprijin de la stat, în cadrul schemelor de ajutoare acordate de stat. Astfel, cei interesați puteau solicita sprijin de 2.000 până la 150.000 euro. Este vorba despre beneficiarii Măsurii 2 – Granturi pentru capital de lucru. Potrivit regulilor, firmele care au cerut granturi Covid din fonduri externe nerambursabile trebuie să publice în mass media cel puțin un anunț privind finanțarea.
Această obligație este precizată în Manualul de Identitate Vizuală pentru Instrumente Structurale 2014-2020, ediția 2018. Formalitatea trebuie îndeplinită de toate firmele care au primit un astfel de ajutor care a depășit valoarea de 10.000 de euro. Totodată, firmele beneficiare trebuie să aplice etichete autocolante pe echipamentele achiziționate prin proiect, sigla Uniunii Europene, sigla Guvernului României și sigla Instrumentelor Structurale în România pe site-urile realizate prin proiect. „Bunurile achiziționate prin proiect vor purta obligatoriu etichete autocolante conform Manualului de identitate vizuală pentru Instrumente Structurale 2014-2020 în România”, mai prevăd regulile.
La început și la sfârșit de proiect
Publicarea acestor anunțuri poate fi privită și ca o oportunitate, firmele putând, astfel, să capete vizibilitate în rândul comunității antreprenoriale. Cert este că anunțul trebuie conceput după modelul oficial publicat de Ministerul Economiei, care să conțină toate elementele de identitate vizuală necesare Măsurii 2. Acesta trebuie publicat atât la începerea proiectului, cât și la finalizarea lui. Anunț obligatoriu de la începutul implementării finanțării va fi publicat după ce agenția IMM va semna contractul și va plăti banii solicitantului. În schimb, pentru anunțul de finalizare a proiectului, nu s-a stabilit un termen exact de publicare.
Anunțul – cheltuială eligibilă
De reținut că publicarea comunicatului este o cheltuială eligibilă, deci poate fi plătită din banii primiți de la stat, însă în limita a 3.000 lei/anunț (TVA inclus). Cele mai multe firme au decis să publice cel de-al doilea anunț obligatoriu cu câteva zile înainte de încărcarea facturilor și a altor documente de plată și transmiterea raportului de progres. Există, însă, și beneficiari care au publicat anunțul în mass-media la mai mult timp după finalizarea proiectului, caz în care s-au folosit de resursele proprii.
„Neîndeplinirea acestei obligații sau neconformități în îndeplinirea lor pot conduce la corecții financiare”, prevede regulamentul de implementare a Măsurii 2. Potrivit datelor oficiale, la nivel de județ, peste 100 de firme s-au înscris la Măsura 2, dintre care multe au și fost admise la finanțare. Majoritatea solicitanților sunt IMM-urilor active în special în sectoarele HoReCa și turism, industriile cele mai afectate de pandemia de COVID-19. Suma cea mai mare acordată până acum a fost de 108.888 lei.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.