La baza oricărui proiect Erasmus, iar acesta nu este o excepție, stă nevoia umană de a-și aminti, înțelege, aplica, analiza, evalua, pentru ca, mai apoi, să poată crea. Acestea nu sunt doar elemente ale taxonomiei lui Bloom, ci pași firești în orice proces de învățare. Înțelegem cine suntem doar comparându-ne cu semenii noștri care fac același lucru.
Zilele acestea, între 17 și 24 mai, Colegiul Național „Ferdinand I”, Bacău, România, a primit vizita a 41 de elevi și 7 profesori de la 3 școli de elită din Franța (College Cassignol, din Bordeaux), Marea Britanie (Balcarras Academy, din Cheltenham) și Letonia (Rigas Daugavgrivas Vidusskola, din Riga) este a doua etapă din proiectul WINDOWED, ale cărui axe sunt moștenirea culturală și evoluția tehnologiei. După vizita în Anglia, unde elevii au prezentat un ziar cu articole despre tradițiile regiunii din care provin, în România ei vor arăta amprenta tehnologiei asupra vieții umane (familie, școală, interacțiuni sociale).
Programul constă în asistența la ore alături de elevii români, activități sportive și de socializare, vizite la muzee din Bacău și Iași. Elevii străini sunt „adoptați” în această săptămână de corespondenții lor români, lucru care, fără îndoială, este una dintre prioritățile acestui proiect.
Autorul acestui proiect este profesoara Clarisse Vuidard, care a vizitat România în 2017, cu un grup de elevi, și s-a îndrăgostit de ea. O dovadă este faptul că numărulde elevi francezi din proiect este dublu față de cel al celorlalte țări.
Să sperăm că, și de acastă dată, România va oferi ce are ea mai bun : căldură umană, atenție, ospitalitate.
Prof. Gabriela Laslău, Colegiul Național „Ferdinand I”, coordonatorul proiectului în România