– bacauanii pot completa la externare un chestionar cu privire la calitatea serviciilor din unitatea medicala si pot spune ce le-a placut si ce nu pe perioada spitalizarii
Conducerea Ministerului Sanatatii (MS) vrea sa afle de la pacienti care sunt problemele din sistem si in acest sens a emis un ordin de implementare a mecanismului de feedback. Mai precis, se doreste ca la externare acestia sa completeze un chestionar din care sa reiasa daca au fost sau nu multumiti de serviciile primite si care au fost problemele cu care s-au confruntat.
Astfel, se pot identifica punctele slabe ale spitalelor si se pot lua masuri pentru remedierea problemelor.
Chestionarele si sesizarile vor fi analizate de catre consiliul de etica al spitalului. „Rezultatele obtinute din analiza chestionarelor aplicate in unitatile sanitare si din raportarile consiliilor de etica sunt utilizate pentru aprecierea gradului de satisfactie a pacientilor si pentru evaluarea gradului de respectare a drepturilor acestora conferite de legislatia in vigoare si in vederea imbunatatirii Mecanismului de feedback al pacientului”, se arata in Ordinul MS 146/2015.
SJU Bacau are de câtiva ani chestionare de evaluare
In Spitalul Judetean de Urgenta (SJU) Bacau chestionarele de evaluare au fost introduse inca de acum patru ani, se gasesc in fiecare sectie si in Unitatea de Primiri Urgente si contin un set de 27 de intrebari.
Se completeaza sub anonimat de catre pacient sau apartinator si sunt introduse in cutii speciale la care personalul medical nu are acces. Potrivit oficialilor unitatii medicale, rezultatele acestor chestionare arata ca pacientii sunt multumiti de serviciile primite. „Scopul acestora este de a afla gradul de satisfactie al pacientilor internati in Spitalul Judetean Bacau”, a declarat Mirela Romanet, purtator de cuvânt la SJU Bacau.
Daca cei mai multi au raspuns ca au fost multumiti de cum au fost tratati, ca medicii s-au ocupat de ei si ca ar mai reveni in aceasta unitate, altii, ce-i drept intr-un procent mai redus, le-au dat câte o bila neagra pentru curatenie, lenjerie sau hrana. Aspectele negative sunt sesizate in special pentru sectiile aglomerate.
„Sunt si chestionare in care pacientii sustin ca n-au fost consultati la internare ori acest lucru este imposibil pentru ca nu se face internare fara sa existe un diagnostic parafat de medicul specialist”, a mai spus Romanet. Chestionarele pot fi completate si online pe site-ul spitalului: www.sjubc.ro.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.