Ministrul Radu Berceanu vrea sa elimine in totalitate autorizatiile speciale de transport, care permit supraincarcarea camioanelor. Motivul? Camioanele supraincarcate sunt principalul motiv care a dus la distrugerea infrastructurii rutiere. Pe timp de vara asfaltul se deniveleaza in urma camioanelor de mare tonaj. Pentru a stopa aceasta problema, ministrul Transporturilor a decis sa elimine posibilitatea ca firmele de transport sa mai poata circula cu remorcile supraincarcate. aAutorizatiile speciale de transport sunt temporare. Ele sunt valabile pe cursa. In Bacau sunt foarte putini transportatori care au solicitat autorizatia speciala”, ne-a declarat Sorin Leahu, sef Sectia Drumuri Nationale Bacau. Daca se aproba o astfel de decizie, firmele de transport vor avea mult de pierdut.
Transportatorii bacauani sunt inca nelamuriti
Reprezentantii firmelor de transport inca nu cunosc continutul actului normativ. Acum asteapta sa vada cum se va concretiza aceasta problema. In cazul in care decizia va fi aprobata, transportatorii vor avea de pierdut. Parerile transportatorilor bacauani sunt impartite. aEu cred ca decizia este foarte buna. In strainatate nu ai voie sa depasesti greutatea legala. Degeaba se construiesc cele mai bune drumuri daca noi le distrugem. Transportatorii adevarati au camioane adecvate. Daca in mod normal transporti 100 de tone, trebuie sa-ti cumperi un camion de 100 de tone si nu unul de 80, pe care-l supraincarci”, ne-a spus Ioan Lupu, director al firmei Luptrans SRL. Majoritatea firmelor de transport din Bacau efectueaza si curse internationale. In alte tari, legea este foarte stricta si nu permite supraincarcarea autovehiculelor destinate transporturilor agabaritice.
[ad#stire] Daca unii sunt de acord cu aceasta initiativa a ministrului, altii sunt total impotriva ei. aEu nu cred ca asta este o scuza pentru felul cum arata infrastructura romaneasca. Asta este doar o noua modalitate de a ne jumuli pe noi de bani. Nu doar camioanele au stricat drumurile, ci si calitatea materialelor a dus la deteriorarea acestora. Daca se va aproba aceasta decizie voi avea foarte mult de pierdut.a La un camion de 40 de tone, eu transportam cu autorizatia speciala 60 de tone. Inseamna sa fac drumuri in plus”, ne-a spus reprezentantul unei firme bacauane de transport.
Sinziana Filimon