Consumuri de opt ori mai mari decât in lunile anterioare. Asta reclama mai multi bacauani care locuiesc pe strada Dorului din municipul Bacau, care s-au trezit cu facturi pe primele doua luni ale anului care reflecta un consum la energie electrica si de 700-800 de kilowati, in conditiile in care oamenii nu au mai mult de trei becuri, doua televizoare, o masina de spalat si un frigider.
Oamenii aproape au facut infarct in momentul in care au aflat ca au de achitat facturi de la 500 de lei in sus. Pâna acum, la fiecare doua luni aveau de plata in jur de 100 de kilowati, echivalentul a 100-150 de lei. Brusc, acum li s-a facturat la regularizare un consum de circa 700-800 kilowati. Oamenii sunt revoltati si mai ales speriati pentru ca nu au de unde sa achite aceste sume. Unii depind de pensie pentru a supravietui. „Ultima factura care a venit este de 500 de lei. Nu am avut niciodata o factura asa de mare. Am 540 de lei pensie. Am fost in audienta si mi-au spus ca se va face recalcularea. Daca este in plus, o sa se scada. Dar eu ce fac pâna atunci?”, se intreaba Maria Pricop.
„Nu mi-a venit factura inca, dar am fost acolo si mi s-a spus ca am consumat 800 de kilowati in 2 luni, ceea ce este groaznic. Daca la 113 kilowati am dat 80 de lei, inchipuiti-va cât ar trebui sa platesc la 800. Nici in trei luni nu este acest consum”, spune si Vasile Platon. Omul are o masina de spalat, frigiderul si doua televizoare la care nu se uita non-stop.
Oamenii nu inteleg cum, desi au primit o factura de regularizare pe luna decembrie, s-au trezit acum cu acelasi tip de factura. In plus, vor plati acum curentul consumat anul trecut, dar cu pretul majorat cu 5 la suta de la 1 ianuarie 2013. „Cred ca jumatate din cei care locuiesc pe Dorului au facturi de la sute de mii in plus, la câteva milioane. Ei vin si citesc electronic consumul. Pentru 20 octombrie-19 decembrie s-a emis o factura de regularizare, deci m-au adus cu consumul la zi in 2012. De pe 19 decembrie, numai ei pot explica saltul. Suma este mult prea mare sa isi permita cineva sa o plateasca”, spune si Gelu Platon.
Bacauanii spun ca se vor lupta ca aceste facturi sa fie corectate, de vreme ce nu au consumat atâta curent. „Daca noi suntem corecti si ne platim de ani de zile nu am ramas in urma si ne-am platit, nu inteleg de ce sunt salturile astea. Nu am avut niciodata probleme, in zeci de ani de când suntem la ei”, a mai spus Gelu Platon.
Reprezentantii companiei de electricitate sustin ca toti clientii nemultumiti de modul in care a fost facuta citirea sunt liberi sa se adreseze departamentului de relatii clienti pentru mai multe lamuriri. „Consumatorii care constata inadevertente in facturile emise de compania noastra sunt rugati sa se adreseze centrului relatii clienti din municipiul Bacau, strada Stefan cel Mare sau la call-center-ul companiei, la numerele de telefon 0265/200366 sau 0801000366”, a declarat Corneliu Zait, purtator de cuvânt al E.ON.
Conducerea Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor ii sfatuieste pe bacauani sa aleaga metoda de autocitire a contoarelor pentru mai multa siguranta. La aceasta institutie, numai in luna februarie s-au primit 21 de reclamatii cu privire la furnizorii de utilitati, majoritatea la adresa companiei de electricitate si gaze.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.