Operatiunile comerciale vor putea fi inregistrate, din acest an, si prin mijloace electronice. Altfel spus, se vor emite si facturi in forma electronica. Prin urmare, contabilii trebuie sa faca deosebirea dintre facturile electronice si facturile create in format electronic.
Legea defineste factura în forma electronica drept documentul în forma electronica ce caracterizeaza în mod unic si neechivoc schimbul sau vânzarea de bunuri ori servicii, semnat cu semnatura electronica si purtând marca temporala, care contine datele cuprinse în formularul facturii si care este emis si gestionat utilizând sisteme informatice.
Codul Fiscal in vigoare incepând din acest an prevede caracteristicile care trebuie sa fie indeplinite de persoanele impozabile pentru a emite facturi in format electronic. Normativul considera factura electronica si cea emisa in format hârtie si scanata, care ulterior a fost transmisa electronic.
Serviciile de contabilitate din cadrul firmelor vor avea obligatia de a permite organelor fiscale competente din România accesarea, descarcarea si utilizarea facturilor emise sau primite stocate prin mijloace electronice.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.