Dupa aparitia in cotidinaul DESTEPTAREA a articolului „Scandal in Programul «Rabla»”, Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a simtit nevoia sa faca precizari. In prima parte a comunicatului, ne-a informat despre lucruri pe care le stiam si despre care am scris: ca au fost distrubuite toate tichetele si ca AFM a publicat pe site-ul institutiei situatia distribuirii lor pe fiecare colector. Conform situatiei respective, doi colectori din judetul Bacau, unul din Faraoani si altul din Ardeoani, au primit 300 de tichete, in timp ce firme cu vechime, ca REMAT, SOMA, Hidroconstructia, nu au primit niciun tichet. Spre deosebire de prima etapa, când toti colectorii au primit câte 10 tichete. Ceea ce e nou in comunicatul AFM se refera la pozitia de egalitate a firmelor: conform art. 15 alin. (6) din Ghidul de finantare, „Dupa efectuarea primei distribuiri a tichetelor, inceteaza starea de egalitate intre punctele de lucru instituita conform alin. (2), aceasta având ca efect posibilitatea depunerii de catre colectorul validat a unor noi cereri de distribuire a tichetelor, in mod succesiv, dar numai in conditiile in care a eliberat toate tichetele distribuite de catre AFM in baza cererii de distribuire depuse anterior.” Colectorul validat e obligat sa anexeze si raportul privind tichetele eliberate persoanelor fizice, pe suport de hârtie, semnat si stampilat pe fiecare fila. Raportul se certifica „conform aplicatiei PSIPAN” de catre personalul responsabil cu administrarea sistemului informatic. AFM a respectat toate procedurile legale prevazute in Ghidul de finantare, dar, ca urmare a sesizarilor primite din partea unor colectori validati, presedintele AFM, Adrian Gearâp, a dispus „declansarea unei anchete interne pentru verificarea modului de organizare si distribuire a tichetelor. In functie de rezultatele anchetei interne, vor fi dispuse sanctiunile si masurile necesare, in conformitate cu atributiile si prevederile legale in vigoare.”
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.