Directia Judeteana de Evidenta a Persoanelor (DJEP) Bacau va deschide, incepând din luna septembrie, trei puncte de lucru noi. Acestea vor functiona la Racaciuni, Secuieni si Palanca si vor deservi si populatia din comunele invecinate. Un beneficiu important al infiintarii acestor birouri va fi reducerea aglomeratiei la Serviciul de Evidenta a Persoanelor din Bacau, o parte din populatia arondata aici urmând sa fie preluata de birourile din Secuieni si Racaciuni.
O alta masura care ar fi necesara pentru imbunatatirea serviciilor si care este solicitata de cetateni vizeaza transcrierea unor acte: certificate de nastere, certificate de deces, de casatorie etc.
„Orice document de stare civila intocmit in afara granitelor statului, pentru a fi opozabil legislatiei române, se transcrie in tara, la autoritatile locale, sau la ambadasa din tara in care a fost emis. In urma transcrierii, rezulta un act de stare civila român.”
Natasa Crâsmaru, directorul DJEP Bacau
Sunt frecvente cazurile in care cetatenii cer sa le fie transcrise actele in regim de urgenta, cerere motivata de anumite probleme personale, insa, din pacate, DJEP Bacau nu le poate indeplini cererea. Pentru instituirea taxei de urgenta este necesara initierea unui proiect de hotarâre si aprobarea lui de catre Consiliul Judetean, caruia ii este subordonata DJEP Bacau.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.