Proiectul șoselei de centură a municipiului Bacău a fost lansat în 2003-2004, în timpul guvernării lui Adrian Năstase (PSD). După schimbarea Executivului și venirea la putere a tandemului PNL – PDL, proiectul a fost marginalizat, liberalii și pedeliștii punând cruce variante ocolitoare, invocând diverse pretexte.
Asta nu a împiedicat administrația Stavarache – PNL să exploateze electoral tema centurii, cu toate că proiectul fusese tras pe linie moartă de la București, de conducerile PNL – PDL care s-au succedat la Ministerul Transporturilor. Au curs minciunile și presupusele milioane de euro alocate proiectului.
Artizanul „îngropării” variantei ocolitoare a Bacăului a fost Ludovic Orban, fost ministru al Transporturilor din partea PNL și, până de curând, candidat al partidului la Primăria București. În prezent, Orban face obiectul unui dosar penal de anvergură lucrat de DNA.
În mandatul de ministru al lui Orban, Ministerul Transporturilor a pierdut banii puși la dispoziție de Banca Mondială pentru finanțarea lucrărilor de construcție a centurii. Tot în timpul lui Orban, costurile variantei ocolitoare au crescut de 4-5 ori, valoarea proiectului fiind umflată artificial, tocmai pentru a nu se mai realiza.
În aprilie 2008, cu două săptămâni înainte de startul campaniei electorale, Orban, Stavarache și deputatul Ionel Palăr au tăiat panglica unor presupuse lucrări la centura Bacăului. În realitate, cei trei au participat la asfaltarea drumului ce leagă orașul Bacău de comuna Letea Veche, lucrările fiind prezentate în mass-media drept șantierul șoselei de centură. Cei trei politicieni PNL au denaturat realitatea de dragul procentelor.
Ministrul Orban a adus „harta” șoselei de centură, indicând că august 2008 ar fi urmat să demareze licitația pentru stabilirea unui constructor. În campania din 2008, Stavarache, Palăr și PNL au pus în circulație materiale electorale din care rezulta că orașul Bacău ar fi atras 84 de milioane de euro pentru centură, proiectul de infrastructură fiind primul pe lista electorală concepută de liberali.
Între 2012 și 2013, Romeo Stavarache și viceprimarul său, Dragoș Luchian, au recidivat prezentând ca iminentă începerea lucrărilor la centură, în condițiile în care CNADNR nici nu începuse licitația.
De minciunile politicienilor PNL s-a ales praful; la fel de carierele politice ale lui Orban și Stavarache, ambii cu dosare penale grele la activ. Pentru băcăuani, cei 12 ani irosiți cu minciunile PNL au însemnat un trafic rutier infernal, care a trecut prin inima orașului.
Rulajul de tranzit se ridică la peste 15.000 de vehicule/zi: lipsa centurii s-a repercutat direct în nivelurile de poluare cu noxe înregistrate în municipiul Bacău. În lipsa variantei ocolitoare, vehiculele de transport au circulat pe E85, respectiv strada Chimiei ajunsă o ruină.
Finul coruptului Stavarache, Ionel Palăr, 12 ani deputat fără nicio inițiativă pentru BacăuLa 8 ani de la minciuna inaugurării șoselei de centură, Stavarache și Palăr au refăcut tandemul pentru localele din 2016. Ambii candidează, sfidând bunul-simț și electoratul băcăuan. Palăr, care este finul lui Stavarache, se află la al treilea mandat de parlamentar, fiind de 12 ani deputat de Bacău. În această calitate, nu a avut nicio inițiativă pentru județul Bacău. S-a remarcat, în schimb, prin faptul că apare în dosarul DIICOT vizând rețeaua de prostituție coordonată în București de Andreea Marta. Presa centrală a relatat că Palăr a rămas dator la „fetițele” proxenetei Marta, după ce a frecventat una dintre „casele de plăceri” controlată de aceasta.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.