Intemperiile sunt de vina
Conducerea Comisariatului Protectiei Consumatorilor Bacau i-a cerut companiei E.ON sa spuna ce va intreprinde pentru imbunatatirea serviciilor. E.ON ii transmite, insa, ca face demersuri pentru obtinerea certificatului de forta majora cu scopul de a fi exonerata de rapunderea pentru efectele intemperiilor asupra retelei electrice. Conducerea comisariatului s-a adresat Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Companiei E.ON nu-i ajunge ca are deja drepturi discretionare in raport de consumatori, beneficiarii serviciilor ei. Dupa ce i s-a permis un termen extrem de larg pentru interventii in caz de avarii, acum vine cu pretentia sa fie absolvita de orice obligatie in cazul deranjamentelor produse de conditii meteorologice vitrege. Cu alte cuvinte, aceasta companie ar vrea sa fie exonerata de orice raspundere fata de consumatori, daca apar defectiuni pe reteaua electrica la orice ploaie sau vant. La solicitarea conducerii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Bacau, pentru a-si exprima un punct de vedere cu privire la calitatea serviciilor pe care le presteaza si la masurile ce le preconizeaza pentru imbunatatirea lor, E.ON da un raspuns dezarmant. La cele solicitate, conducerea E.ON ii trimite o adresa Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor in care precizeaza: "Actualmente E.ON Moldova Distributie este in curs de intocmire a documentatiei ce urmeaza sa fie depusa in perioada urmatoare la CCIA (Camera de Comert, Industrie si Agricultura – n.n.) Bacau care va emite Certificatul de Forta Majora in scopul certificarii acestor evenimente imprevizibile si necontrolabile si, totodata, in scopul exonerararii companiei noastre de raspunderea privind efectele acestor fenomene asupra retelelor electrice". Asadar, conducerea Companiei E.ON considera ca in ce o priveste nu trebuie sa ia masuri ca reteaua de distributie a energiei electrice sa faca fata si intemperiilor. Nu avem pretentia ca pe viscole, fulgere ori vijelii puternice reteaua electrica sa functioneze ideal, dar nici la orice ploicica ori adiere de vant sa ramanem fara energie electrica, asa cum se intampla de multe ori.
„Este inadmisibil!”
Raspunsul primit de la E.ON Moldova Distributie a scandalizat conducerea Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Bacau. "Este inadmisibil ca un prestator de servicii sa solicite exonerarea de raspundere, in loc sa vina cu solutii tehnice care sa diminueze sau sa elimine efectele acestei situatii, ne-a spus Toader Fratila, comisar-sef al CJPC Bacau. Este revoltator ca ei se obliga sa ne furnizeze servicii de calitate doar pe timp frumos, favorabil!" Conducerea CJPC Bacau se astepta, firesc, ca E.ON sa spuna ce va face pentru cresterea calitatii serviciilor. Concret sa se angajeze la reabilitarea retelei electrice si imbunatatirea serviciilor de Call Center, la suplimentarea echipelor de interventie, la introducerea mijloacelor rapide de remediere a defectiunilor, la atitudine cuviincioasa fata de consumator si la despagubirea acestora pentru disconfortul si pagubele materiale provocate. Un asemenea raspuns era de dorit pentru ca la CJPC Bacau reclamatiile la adresa E.ON sunt din ce in ce mai numeroase. In primul semestru din acest an la CJPC Bacau s-au inregistrat 47 sesizari care se refera la furnizarea energiei electrice. Sapte au fost depuse in numele a 50-150 persoane din diferite localitati. Semnatarii reclamau intreruperi de energie electrica foarte dese, fluctuatii de tensiune ale acesteia si, ca urmare, compromiterea aparaturii electronice, facturarea incorecta a consumului si imposibilitatea accesarii serviciului Call Center pentru sesizarea deficientelor. "Primim mereu reclamatii. Anul acesta noi am sanctionat E.ON-ul cu amenzi in valoare totala de 40.000 lei. Dar important este ca ea sa ia masuri de crestere a calitatii serviciilor, pentru ca amenzile, nu stim, de fapt, cine le plateste, pana la urma", a mai spus Toader Fratila, comisarul-sef al CJPC Bacau. Ca atare, comisarul-sef a sesizat la sfarsitul saptamanii trecute Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor cu privire la raspunsul dat de catre E.ON si faptul ca sunt tot mai multe reclamatii la adresa acesteia.
Elena Tintaru