26 octombrie 2024
ActualitateElsaco emite facturi prin estimare: Caldura dupa ureche

Elsaco emite facturi prin estimare: Caldura dupa ureche

Repartitoarele de costuri dintr-un bloc de pe strada Marasesti sunt de peste 3 luni simple obiecte fara folos. Locatarii au citit indexul si l-au raportat la timp, conform contractului incheiat cu Elsaco, firma care a montat repartitoarele. Cu toate acestea, din luna octombrie pana acum au fost taxati dupa ureche pentru caldura. Conducerea punctului de lucru din Bacau al firmei Elsaco da vina pe volumul mare de lucru si pe angajatii care chiulesc.

„Ca de obicei spre sfarsitul lunii, am vrut sa pun fluturasul cu indexul in cutia montata de Elsaco, ne-a declarat Neculai Sasu, locatar pe scara B a blocului 112. Am vazut ca aceasta este plina de hartii.” Locatarii au reusit sa scoata „fluturasii” din hartie si au constatat ca erau neridicati toti cei depusi incepand din luna octombrie. Abonatii sunt indignati de modul in care isi indeplineste firma de repartitoare sarcinile prevazute in contract. „Am ramas fara cuvinte cand m-am dus la asociatie sa achit intretinerea pe decembrie, ne-a declarat Maria Darie, locatara. Mi s-a spus ca sunt inregistrata cu 12 unitati si am de plata 97,77 lei. Nu inteleg de unde au scos numarul acesta de unitati. Dupa cum a aratat repartitorul de pe singurul calorifer care functioneaza in garsoniera mea, a fost un consum de 67 de unitati. De la inceputul sezonului rece s-au inregistrat peste 200 de unitati”. Poate parea ciudat ca locatarii se plang de numarul mic de unitati trecut in fisa lor, insa au temeri justificate. „La sfarsitul iernii sigur se va face o citire si o regularizare. Voi fi obligata sa achit atunci 15 milioane, poate. De unde sa dau atatia bani? Am o pensie de 600 lei”.
Repartitoarele au ajuns bibelouri



Firma Elsaco, al carei sediu este in Botosani, detine suprematia pe piata repartitoarelor din Bacau, cu peste 9.000 de abonati si 27.000 de aparate de masura. Aceasta situatie este folosita ca argument de seful punctului de lucru, pentru a scuza situatia din blocul 112 de pe strada Marasesti. „Nu reusim niciodata sa ridicam toti fluturasii din cutiile montate in blocuri, ne-a declarat Irinel Savin, manager de zona. Trebuie sa lucram foarte rapid. In fiecare luna, pe 6-7 primim de la CET consumul din luna precedenta. In cel mult 5 zile trebuie sa introducem datele de la fiecare abonat in calculator si sa facem calculele pentru toate apartamentele. Altfel, oamenii pierd ajutorul de caldura. De aceea, emitem facturi prin estimare. Daca suntem sesizati ca nu am estimat corect, facem corectie in luna urmatoare”. Sistemul este clar incorect. Locatarii din apartamentele contorizate au montat repartitoare pe calorifere tocmai pentru a plati strict ce consuma. Multi dintre acestia stau cu ochii pe index, atenti sa nu consume mai mult decat isi pot permite sa plateasca. Irinel Savin crede ca vina pentru situatia din blocul 112 de pe Marasesti se imparte intre locatari si angajatii de la Elsaco. „Avem si noi salariati care mai chiulesc si nu ridica fluturasii de la toate scarile. Dar si locatarii au partea lor de vina, fiindca nu ne-au sesizat”. Cu alte cuvinte, nu este de ajuns ca locatarii platesc abonamentul pentru prestari servicii la Elsaco, dar trebuie sa-i mai si supravegheze pe angajatii firmei.

Doina Mincu



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img