Vineri, 25 octombrie, elevii din România au finalizat primul modul de cursuri din acest an şcolar şi au intrat în vacanţă până duminică, 3 noiembrie. Această vacanţă, marcată în calendarul oficial aprobat de Ministerul Educaţiei, le oferă elevilor o pauză bine-meritată după primele săptămâni de cursuri. Următorul modul va începe pe 4 noiembrie şi se va încheia pe 20 decembrie, când elevii vor beneficia de vacanța de iarnă.
Structura anului școlar 2024-2025
Anul şcolar 2024-2025 este organizat pe module, alternând perioade de cursuri cu vacanţe, pentru a asigura ritmicitatea învăţării şi perioade de repaus între modulele de studiu. Structura este următoarea:
- Primul modul s-a desfăşurat de la 9 septembrie până la 25 octombrie 2024.
- Al doilea modul este programat de la 4 noiembrie până la 20 decembrie 2024.
- Al treilea modul începe pe 8 ianuarie 2025, cu durata variabilă: se va încheia pe 7, 14 sau 21 februarie, în funcție de decizia inspectoratelor școlare.
- Al patrulea modul va începe fie pe 17, 24 februarie, fie pe 3 martie 2025, tot la decizia inspectoratelor, și se va încheia pe 17 aprilie.
- Al cincilea modul se va desfășura între 28 aprilie și 20 iunie 2025.
Vacanțele școlare
Elevii se vor bucura de mai multe perioade de vacanţă de-a lungul anului:
- Vacanța de toamnă: 26 octombrie – 3 noiembrie 2024
- Vacanța de iarnă: 21 decembrie 2024 – 7 ianuarie 2025
- Vacanță inter-semestrială: o săptămână între 10 februarie și 2 martie 2025, la alegerea fiecărui inspectorat.
- Vacanța de primăvară: 18 aprilie – 27 aprilie 2025
- Vacanța de vară: 21 iunie – 7 septembrie 2025
Activități suplimentare: „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde”
În cadrul programului național „Școala altfel” și al inițiativei „Săptămâna verde”, școlile din România pot organiza activități educative alternative în perioada 9 septembrie 2024 – 30 mai 2025. Fiecare unitate de învățământ are libertatea de a alege cele cinci zile consecutive în care să desfășoare aceste programe, oferindu-le elevilor ocazia de a participa la activități practice, excursii, vizite de studiu și inițiative de protecție a mediului.
Această structură modulară are drept scop sprijinirea unei învățări eficiente și a unui echilibru între studiul intensiv și perioadele de odihnă.