24 noiembrie 2024

Elevi și profesori din Cleja la Varna (Bulgaria), într-un proiect Erasmus+

Zece elevi din clasele a VII-a și a VIII-a ale trei școli gimnaziale din comuna Cleja (Lucas, Maia, Andrei, Diana, Darius, Luca, Matei, Ana, Matei-Cristian și Amalia) și două profesoare cu specializarea „Limba engleză„ (Andreea Panaite și Cristina-Mariana Groza) au fost, timp de o săptămână, la Varna (Bulgaria) la o reuniune din Proiectul Erasmus+ „Skills Crafters-Soft Skills for Young Generations”. Participanții au lucrat în perechi pentru a rezolva sarcinile celor 12 cartonașe create în cadrul proiectului cu scopul de a-și dezvolta competențe soft skills.

Școlile băcăuane – ne-a informat Nicuța-Minodora Drâmbă, Directoarea Școlii Gimnaziale Cleja – sunt în acest proiect împreună cu Școala Profesională „Angel Kanchev” din Razgrad (Bulgaria), cu Dare to Scale Academy și Innovation Education Lab. Proiectul a primit o finanțare nerambursabilă de 60.000 Euro, pe o durată de 14 luni, din ianuarie 2024 până în februarie 2025. Scopul acestui proiect este dezvoltarea competențelor transversale, prin îmbunătățirea abilităților de comunicare, munca în echipă și rezolvarea situațiilor problemă.



Participanții au lucrat în perechi pentru a rezolva 12 sarcini, cu scopul de a-și dezvolta competențe soft skills. 1. The Power of Literacy – Pe baza unor cartonașe selectate la întâmplare, elevii au lucrat pe echipe și au inventat o poveste. 2. Speak Your World – Plecând de la diferite formule de salut, echipele de elevi au identificat țara si au prezentat 3 lucruri interesante despre țara respectivă. 3. Money Maestro – Împărțiți pe echipe, elevii au primit un proiect și un buget, pentru a conștientiza importanta educației financiare. 4. Digital Dynamo – O activitate interactivă în care copiii și-au imaginat cum ar arăta o pagina web dedicată unor pasiuni/ hobby-uri pe care au descoperit ca le au în comun. 5. You Got This! – Elevii au fost invitați sa facă un exercițiu de imaginație și să călătorească în viitor. Au învățat pașii de urmat și criteriile de luat în considerare când doresc să-și îndeplinească obiectivele personale. 6. Community Champion – Activitate interactivă care i-a învățat pe elevi cât de importantă este implicarea activă în comunitate. Au avut de identificat problemele cu care se confruntă comunitatea lor, dar și să găsească soluții de prevenire/stopare a acestora. 7. Business Whiz – Elevii au primit provocarea de a găsi idei de afaceri care să soluționeze problemele comunității. Au întocmit planuri de afaceri și și-au exersat abilitățile în rezolvarea de probleme. 8. Culture Connection – Elevii au abordat diversitatea culturală prin realizarea unor prezentări despre diferite tradiții și obiceiuri (mai mult sau mai puțin cunoscute) din diferite țări ale lumii. 9. The Negotiation Zone – Elevii au conștientizat cât de importantă este modalitatea în care abordăm și rezolvăm conflictele. 10. Champion for Change – Dezvoltarea spiritului civic, prin discuții despre drepturile omului, egalitatea socială și despre diferitele tipuri de probleme sociale. 11. Team Up! – Spiritul de echipă, coordonarea și colaborarea le-au permis elevilor să exerseze abilitățile de a lucra împreună. 12. Feedback Loop – Au învățat cum să formuleze corect un feedback și, la final, au fost invitați să-și exprime părerea despre săptămâna petrecută în proiect, dar și despre activitățile realizate.

Iată și câteva impresii ale elevilor și profesoarelor, la finalul reuniunii:

„Această săptămână mi-a arătat că ne putem face prieteni de oriunde indiferent de cultura sau de limba vorbită.” (Matei), „Săptămână a fost uimitoare, programul (Erasmus) a fost cu adevărat creativ și activitățile au fost captivante.” (Diana), „Acest proiect a reprezentat pentru mine o experiență inedită.” (Darius).

Prof. Andreea Panaite: „Am sesizat fascinația elevilor pentru activitățile non-formale, atracția lor pentru ludic, implicare și potențialul creativ al acestora, reamintindu-mi astfel de îmbinarea perfectă a formalului cu non-formalul pentru optimizarea învățării. Am fost plăcut surprinsă de modul în care elevii din ambele țări au construit legături, sperăm durabile, folosind ca liant, nu doar limba engleză ( un aspect important), dar și aspecte culturale sau sociale (interese comune tinerilor de vârsta lor).

Prof. Cristina-Maria Groza: „Acest proiect a reprezentat o oportunitate uriașă pentru noi toți, profesori și elevi, pentru exercițiul limbii engleze timp de o săptămână și pentru realizarea cu succes a unor activități care au vizat dezvoltarea unor competențe cheie – soft skills – de importanță însemnată pentru viitorul copiilor de astăzi, deci al adulților de mâine. De la abilități practice (gestionarea banilor), până la cele socio-emoționale (abordarea și rezolvarea conflictelor), activitățile s-au desfășurat într-o manieră distractivă, în care colaborarea și lucrul în echipă au fost punctul forte.”



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014