În contextul unei societăţi care se schimbă apărând modificări de formă şi de fond, la nivelul tuturor subsistemelor sale, învăţământului românesc trebuie să i se asume o nouă perspectivă asupra funcţionării şi evoluţiei sale.În cadrul acestei perspective, parteneriatul educaţional devine o prioritate a strategiilor actuale, orientate către dezvoltarea educaţiei româneşti.
Astfel, în Școala Gimnazială„ Emil Brăescu” Măgura se desfășoară două proiecte transnaționale în cadrul proiectului „Educație online fără hotare” în parteneriat cu Instituția Publică Gimnaziul Bulboci, Soroca, Republica Moldova, respectiv „Tradiții și obiceiuri locale” coordonat de directorul institiției, prof. Vasiloiu Doinița, prof. Toma Mimi Lenuța și secretar Coadă Elena-Aura, prof. Parascovia Cojocaru (Republica Moldova) și Instituția publică Gimnaziul Chetriș, raionul Fălești, Republica Moldova – „Prieteni la distanță” coordonat de prof. Vasiloiu Doinița, prof. Bușilă Ștefania Laura, Erdic Carmen Gabriela și prof.Cumpănici Mariana (Republica Moldova) prin care dorim:
-Implicarea și cultivarea spiritului de competiție a unor elevi cu cerințe educaționale speciale/din medii sociale diferite din școlile participante;
-Popularizarea experienței curriculare și extracurriculare a cadrelor didactice îndrumătoare și încurajarea schimbului de bune practici;
-Promovarea imaginii școlilor implicate în mediul cultural și educațional local/regional, creșterea prestigiului și atractivității acestora în cadrul comunităților cărora aparțin.
A oferi prietenie şi a beneficia de ea, este ceva deosebit, ceva fără de care nu am putea trăi, iar prietenii sunt cel mai de preţ lucru pe care îl putem avea. Copiii devin capabili să înţeleagă lumea în care trăiesc şi să o transforme, să se cunoască pe sine şi să se transforme, să recepteze şi să transmită mesaje, exprimându-şi gândurile şi sentimentele fie prin comunicare verbală, utilizând un limbaj bogat şi nuanţat, fie prin creaţie plastică. Ilustrând realităţile vieţii lor cotidiene, activităţile specifice şcolii, familiei şi comunităţii din care fac parte, variatele forme de exprimare ale copiilor dobândesc atât rol formator cât şi informator. Să gândim şi să lucrăm împreună, pentru actualele şi viitoarele generaţii, ca parteneri.
Prin aceste proiecte, dorim să ne ȋmpărtăşim unii altora din experienţele şi năzuinţele noastre, să găsim puncte comune privind preocupările, jocurile copilăriei, tradiţiile şi obiceiurile locului, să experimentăm lucruri noi ȋmpreună, să ne cunoaştem mai bine.
prof. Vasiloiu Doinița, director Școala Gimnazială„Emil Brăescu” Măgura, Bacău
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.