Interviu cu Nicola Persico, General Manager
General Manager of Business Unit Call Center – este rolul pe care il indeplineste Nicola Persico in cadrul multinationalei AR Group care in Romania poseda EASY Communication, vârf de diamant al unei retele de call center-uri prezente in patru tari (Italia, România, Republica Moldova si Tunisia). Istoria EASY Communication a luat nastere in toamna anului 2006 când, pentru prima data, AR Group decide sa dezvolte in afara granitelor italiene servicii de call center ( indeosebi promotii, vânzari si asistenta telefonica) pentru a cuceri noi cote de piata si oportunitati de afaceri. Prima structura situata in Bacau numara putin peste 12 angajati aflati la prima experienta in domeniul respectiv dar cu multa vointa si entuziasm. Astazi, la doar 6 ani distanta, EASY Communication numara 600 de angajati in cele 5 sedii din Bacau, Piatra Neamt, Suceava, Botosani si Onesti: un facturat de 4,5 milioane de euro si un portofoliu clienti care se mândreste cu principalele branduri italiene din sectorul telecomunicatiilor si energiei.
De ce ati ales România pentru a dezvolta acest business?
Initial, alegerea s-a bazat pe trei factori: cunoasterea limbii italiene , destul de raspândita in Romania si fundamentala pentru desfasurarea activitatii noastre care consista in a comunica la telefon cu interlocutori italieni; precedentele experiente pozitive ale altor competitori in principalele orase precum Bucuresti, Timisoara si Iasi; disponibilitatea si stabilitatea unei infrastructuri tehnologice cum ar fi banda larga utila pentru functionarea sistemului VOIP (voce prin internet).
Țin sa mentionez ca in toti acesti ani am avut posibilitatea sa identific si alte aspecte pozitive pe care România le ofera, printre care, doresc sa amintesc nivelul ridicat de informatizare si scolarizare, profesionalismul personalului angajat si eficienta administratiei publice.
Care este principalul factor de succes al companiei EASY Communication?
Pentru cine face call center factorul uman este determinant. Nu cunosc alte societati in care resursele umane sa reprezinte o valoare atât de semnificativa, atât in termeni de productivitate cat si de capital.
Sunt resursele umane care, cu capacitatea lor de comunicare si relationare, aduc acasa rezultate convingând pe cineva care sta la cealalta parte a telefonului, in Italia, sa faca sau sa cumpere ceva.
Filozofia EASY Communication este, asadar, aceea de a valorifica la maxim factorul uman si de a creste valoarea nu doar prin inevitabila selectie, ci si ,indeosebi , prin intermediul politicilor bazate pe merit, pe cresterea profesionala, pe spiritul de apartenenta, pe motivatie si, de ce nu, pe divertisment.
Ati putea da niste exemple?
In ceea ce priveste meritul, pe acesta am bazat toata politica noastra de stimulare financiara, in termeni de salariu si de premii, dar si cea de crestere profesionala.
As dori sa amintesc ca in ultimii doi ani EASY Communication a acordat si un premiu productie de sfârsit de an acordat in raport cu contributia fiecarui angajat la rezultatul economic anual.
In ceea ce priveste cresterea profesionala, am adoptat idea de a permite accesul la toate nivelurile de responsabilitate din organizatie resurselor umane locale si crescute in interiorul structurilor noastre, acordându-le in acest fel o perspectiva importanta.
Cât despre spiritul de apartenenta si despre motivatie, am investit mult, atât in termeni de comunicare cât si de organizare de evenimente si petreceri corporate.
Dintre numeroasele initiative, imi face placere sa amintesc cele doua zile de team building la Bran- Brasov cu tot staff-ul, turneele de fotbal masculin si volei feminin dar si Covention EASY Communication pe care o sarbatorim in fiecare an in luna iulie si care uneste toti angajatii in momente de condiviziune organizationala si de divertisment. La capitolul pura distracttie, nu putem uita Petrecerea de Craciun care de câtiva ani s-a bucurat de prezenta unor oaspeti de talie internationala in domeniul muzical cum ar fi Fly Project.
Criza?
Criza este ca un dat; in Italia (unde se afla toti clientii nostri) criza nu este doar economica dar si politica si, uneori, morala. EASY Communication, având in vedere vârsta sa anagrafica, a crescut cu pâine si criza dublând an de la an numarul angajatilor, facturatul si propriile sedii. Pentru EASY Communication criza a reprezentat o ulterioara provocare cu constiinta ca, a fi capabil sa o tii sub control ( nu pur si simplu sa o depasesti) semnifica sa creezi acei anticorpi si acea forta care, odata ce trece furtuna, iti permit sa navighezi cu viteza luminii intr-o piata care intre timp a trecut printr-o importanta selectie.
Care sunt provocarile EASY Communication pentru 2013?
Dupa atâta crestere, uneori putin exasperata, anul 2013 pentru EASY Communication reprezinta anul consolidarii având drept finalitate cresterea valorii impartisite percepute ca totalul politicilor si practicilor operative care intaresc competitivitatea EASY Communication imbunatatind, in acelasi timp, conditiile economice ale propriilor angajati si ale comunitatii in cadrul careia compania opereaza.
Recent ati modificat numele companiei : din Easy Call in EASY Communication…
Nu este vorba de o simpla modificare a numelui, ci de un restyling complex al brandurilor noastre care a luat in considerare toate societatile grupului. Obiectivul este acela sa ne prezentam pe piata ca un subiect unic si bine identificabil indiferent de tara unde suntem prezenti . Prin urmare, numele de Easy Call este lasat in favoarea EASY Comunication, utilizat de noi si in Tunisia. Bineinteles, este vorba doar despre o “schimbare a pielii, inima si filozofia ramân aceleasi”.
Doriti sa lansati un mesaj tinerilor?
Societatea noastra este in mâna tinerilor, vârsta medie este de 28 ani, pe tineri ne bazam foarte mult oferindu-le posibilitatea de a avea un loc de munca full time chiar si part time (dimineata, dupa amiaza sau seara) astfel au posibilitatea sa-si continue si studiile . Tututor celor care vorbesc limba italiana si care doresc sa contribuie scriind continuarea acestei povesti de succes, ii Invit sa ne contacteze si sa ne urmareasca pe Facebook.
Bacau: +40334401894, 0745522757
info@easycall.com.ro
Piatra Neamt: +40333401091, 0745521919
piatraneamt@easycall.com.ro
Suceava: +40330401080, 0747223326
suceava@easycall.com.ro
Onesti: +40334802101, 0748100657
onesti@easycall.com.ro
Botosani: +40331401055, 0746056346
botosani@easycall.com.ro
www.facebook.com/pages/EASY-CALL
www.easycall.com.ro