Nu a fost o sarbatoare. A fost doar o despartire de cineva drag. Au fost prezenti, ieri, la Unitatea de Aviatie din Bacau personal de la Scoala de Aplicatie pentru Fortele Aeriene „Aurel Vlaicu” si al Scolii Militare de Maistri si Subofiteri „Traian Vuia”, ofiteri, personal tehnic, piloti, radiotelegrafisti, radiolocatori, meteorologi, navigatori etc. L – 29 a intrat in dotarea aviatiei romane in anul 1966. Primul roman care se urca la mansa unui L-29 Delfin a fost generalul maior Aurel Niculescu, comandantul scolii de pilotaj. A fost aeronava pe care s-au pregatit 40 de generatii de piloti, care au indragit acest avion, devenit prieten, uneori dusman pe care l-au invins prin talent, maiestrie si curaj. L-29 nu a obosit, insa, cu eleganta, lasa locul unor avioane mai performante, compatibile cu cele care zboara cu misiuni integrate ale NATO. L – 29 a fost sansa oricarui indragostit de zbor, a format echipe, a sudat caractere. A cutreierat tara, a zadarnicit somnul celor care aspirau sa-l struneasca. A participat la mitinguri si demonstratii. Aproape ca nu este pilot de avioane militare cu reactie-subsonice sau supersonice- in Romania, care sa nu fi trecut, in scoala pe acest tip de avion. Cu L-29 Delfin a zburat, in acest an si prima femeie, la simpla comanda, studenta Academiei Fortelor Aeriene, Alexandra Ciubotaru.
La manifestarea de ieri a fost prezent si ultimul pilot care a zburat cu L-29, tanarul Adrian Gradinaru. „Este un avion excelent. Ultimul zbor a fost pentru mine un privilegiu, s-a inchis un cerc, plecand de la generalul Niculescu si apoi la mine. Este un avion care iarta multe prostii, insa este un avion care m-a adus de fiecare data acasa si ii sunt recunoscator. Nu am avut probleme cu el, fiind un extraordinar avion de scoala”, a spus emotionat pilotul Gradinaru. Ieri, cele sapte avioane ar fi trebuit sa-si ia zborul de pe Aeroportul din Bacau, cu destinatia Ianca, insa conditiile nefavorabile nu au permis decat un zbor demonstrativ, urmand ca in urmatoarele zile sase avioane sa fie predate Comandamentului Logistic Intrunit, astfel ca de la 1 decembrie sa fie scoase din serviciu, iar un altul, cu numarul 50, pilotat de lt. cdor. Alexandru Danut, sa se deplaseze la Baneasa pentru a ramane in eternitate, in galeria Muzeului aviatiei militare. „In 40 de ani de exploatare s-au intamplat putine accidente grave cu acest avion. Este un avion docil, fiabil, de aceea noi i-am zis >> Blandul BenScris de Alexandra SIMION/Gheorghe BALTATESCU