Sute de bacauani din tot judetul s-au plâns Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Bacau de faptul ca nu le-au ajuns la timp sau deloc acasa facturile la consumul de energie electrica.
Oamenii se temeau ca nu cumva, din cauza neplatii facturilor, sa nu le fie taiat curentul electric. Cele mai multe petitii au venit de la localnici din Ghimes (peste 150) si din Sascut (60), dar au fost nemultumiti si din Hemeius, Poduri, Faraoani, Cleja, Parava etc. Unii consumatori au reclamat faptul ca au gasit facturile fie la Primarie sau la biserica, fie la magazinul din sat.
De altfel, problema a inceput sa apara exact in momentul când a fost schimbat operatorul care livreaza facturile si, prin urmare, întreaga operatiune de transmitere a documentelor a fost serios dereglata.
„Cei de la compania de energie electrica au mai invocat si faptul ca nu exista la primarii un nomenclator cu adresele localnicilor, respectiv strazi si numere la case. Or, pâna la nivelul lunii august, când aceste servicii au fost preluate de o alta firma de curierat, lucrurile au mers bine, nefiind inregistrate astfel de incidente. In plus, art. 149 din HG 1007/2004 spune foarte clar ca «modul de primire a facturilor de energie electrica se alege de consumator, dintre cele practicate de furnizor. Furnizorul trebuie sa ofere mai multe modalitati de distribuire cum ar fi prin reprezentantul furnizorului la sediul consumatorului, ridicarea de catre consumator de la sediul furnizorului, prin banca, prin posta, Internet)».”
Alin Nastasa, seful CJPC Bacau
In acest context, furnizorul reclamat se apara, sustinând ca de vina ar fi lipsa adreselor complete de corespondenta. „Dificultatile au fost generate, în principal, de faptul ca adresele de corespondenta pentru o parte a clientilor, în special în mediul rural, contin doar denumirea localitatii, fara referiri la nume de strada sau numar de imobil. În plus, sunt si situatii în care denumirile sau numerotarea unor strazi au fost schimbate, iar modificarile nu ne-au fost aduse la cunostinta. De aceea, îi rugam pe clientii la care adresa de corespondenta înscrisa pe factura nu este în concordanta cu adresa actuala sa ne contacteze în vederea actualizarii datelor de contact”, a trasmis compania incriminata.
Ghinionul firmei reclamate este ca, in multe dintre localitatile din judet, exista oameni care poarta exact aceleasi nume si prenume, chiar si initiala tatalui. Din pacate, firma nu este absolvita de vina de a nu instiinta clientul in timp util in privinta sumei pe care o datoreaza pentru consumul de curent electric. In acest context, Protectia Consumatorilor a fost nevoita, dupa analizarea cazului, sa aplice in prima faza o amenda de 5.000 de lei, urmata, la scurt timp de alta, de data aceasta de 25.000 de lei, pentru practici comerciale incorecte.
Din fericire pentru consumatori, compania de furnizare a energiei electrice a luat un set de masuri care sa vina in sprijinul clientilor casnici. „E.ON Energie România a luat decizia de a prelungi termenul pentru achitarea facturilor distribuite în aceasta perioada. Totodata, nu se percep penalitati sau majorari de întârziere pentru aceste facturi, procesul de preavizare pentru neplata urmând a fi decalat”, au precizat reprezentantii companiei E.ON Energie România.
In plus, furnizorul de utilitati promite ca va interveni intens pentru corectarea disfunctionalitatilor aparute, astfel ca procesul de distribuire a facturilor sa se deruleze în parametri optimi. Totodata, compania le solicita consumatorilor ca, în cazul în care nu primesc facturile în intervalul obisnuit, sa le solicite telefonic – de luni pâna vineri, între orele 08.00 si 20.00 -, la numerele 0801.000.366 sau 0265/200.366. Imbucurator este ca firma de curierat a inceput sa angajeze localnici de la sate care cunosc mai bine adresele si clientii E.ON din zone.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.