Bacauanii din apartamentele bransate la CET au ramas fara apa de pe 22 mai. Initial, reprezentantii societatii de termoficare au anuntat ca sistarea furnizarii este motivata de reviziile si reparatiile anuale. In realitate, CET nu mai poate functiona deoarece a ramas fara gaze naturale. E.On a inchis robinetul din cauza facturilor neplatite de societatea de termoficare.
CET Bacau nu mai furnizeaza apa calda consumatorilor pe care ii deserveste. Locatarii nu au fost anuntati din timp si au reclamat imediat situatia. De la dispeceratul CET nu au primit explicatii. Li s-a spus doar ca disconfortul va dura câteva saptamâni. Pe 22 mai, in prima zi a sistarii apei calde, de la CET ni s-a declarat ca societatea intra in reviziile anuale si reparatiile programate. Adevarul este, insa, altul: E.ON a lasat CET fara gaze naturale. Vinovati pentru aceasta situatie sunt considerati consumatorii care nu-si platesc intretinerea. „SC CET SA a sistat furnizarea energiei termice din cauza debitelor foarte mari inregistrate de asociatiile de proprietari la plata facturilor, a declarat Elena Cirnu, purtator de cuvânt al societatii. Societatea noastra se afla in imposibilitatea de a achita facturile catre furnizorul de gaze, care a notificat societatea noastra cu privire la sistarea furnizarii pâna la achitarea debitelor restante.”
Potrivit datelor furnizate de CET Bacau, societatea de termoficare ar avea de recuperat de la asociatiile de proprietari aproape 34 de milioane de lei. La aceasta suma se adauga alte câteva milioane de lei reprezentând restante ale agentilor economici. La rândul sau, SC CET trebuie sa plateasca furnizorului de gaze facturi in valoare de peste 20 de milioane de lei. Restanta ar reprezenta valoarea a patru facturi din luni de vara, când se furnizeaza doar apa calda. Conducerea SC CET cere scuze consumatorilor buni platnici pentru disconfortul creat si da asigurari ca se vor depune eforturi pentru remedierea situatiei. Aceasta depinde insa cel mai mult de ritmul incasarilor de la asociatiile de proprietari.