Dupa 10 ani de blocaje cauzate de guvernarile PNL și PDL care s-au succedat dupa 2004 la conducerea țarii, proiectul șoselei de centura a Bacaului a ajuns în etapa de implementare. Lucrarile la varianta ocolitoare au fost inaugurate luni, în prezența ministrului Transporturilor și a șefului CNADNR. Evenimentul are loc la un an de zile de la semnarea contractului de execuție a lucrarilor cu turcii de la Eko Inșaat Ve Tic, în prezența premierului Victor Ponta.
Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean (CJ) Bacau a remarcat implicarea ministerului în susținerea centurii, precum și a CNADNR, instituția cheie în implementarea proiectului de infrastructura. Benea a declarat ca prezența ministrului Costescu este o garanție în privința finalizarii lucrarilor, în condițiile în care administrația PNL a „inaugurat” în 2008 presupuse lucrari la centura Bacaului.
„Domnule ministru, prezența dumneavoastra este foarte importanta pentru ca ea credibilizeaza acest demers. Bacauanii, din pacate, au o experiența neplacuta pe aceasta investiție. Dumneavoastra trebuie sa spuneți ca exista autorizație de construcție, ca exista contract semnat, ca exista finanțare prinsa în bugetul de stat, pe POIM, ca exista un constructor. Aceasta centura a mai fost inaugurata acum 8 ani, s-au taiat și panglici, dar bacauanii n-au vazut nimic concret. Credibilitatea dumneavoastra este foarte importanta în acest caz. Ca e campanie, ca nu e campanie, bacauanii primesc un mesaj de la înalțimea funcției dumneavoastra”, a spus președintele CJ Bacau.
[wonderplugin_gallery id=”570″]
„Aceasta centura a mai fost inaugurata acum 8 ani, s-au taiat și panglici, dar bacauanii n-au vazut nimic concret. Credibilitatea dumneavoastra este foarte importanta în acest caz”
Dragoș Benea, președintele CJ Bacau
Ministrul Transporturilor a remarcat buna colaborarea instituționala între CJ și minister, apreciind ca șoseaua de centura va conduce la dezvoltarea economica a zonei. Dan Costescu a promis ca ministerul de resort are în vedere inclusiv autostrada Brașov – Bacau și ca aceasta va fi începuta dupa asigurarea în totalitate a finanțarii.
„Efectele sunt foarte bune pentru toata zona, inclusiv pentru zona economica. E deja o marota a mea, integrarea instituțiilor care se ocupa de lucru la nivel național cu cele locale și, așa cum am spus, aici avem un exemplu de buna colaborare între Consiliul Județean și autoritațile locale. O infrastructura rutiera asigura prosperitate. Dupa cum știți, axa de traversare pe orizontala de la Bacau la Brașov este în masterplan. Ne-ar fi placut sa o începem mai devreme, dar din analizele pe care le-am facut am ajuns la concluzia ca ea trebuie începuta doar dupa ce avem asigurata finanțarea. Eu va spun ca aceasta autostrada va exista”, a explicat Costescu.
„Aici avem un exemplu de buna colaborare între Consiliul Județean și autoritațile locale. O infrastructura rutiera asigura prosperitate”
Dan Costescu, ministrul Transporturilor
Benea a mai declarat ca mizeaza pe compania turca și potențialul acesteia. Șeful CJ a afirmat ca finanțarea lucrarilor de la centura este asigurata prin Programul Operațional de Infrastructura Mare, bugetul 2014 – 2010.
„Aceasta centura ocolitoare a orașului Bacau, prin dimensiunea ei financiara de aproape 88 milioane de euro, este net cea mai importanta investiție în ultimii 25 de ani din județul Bacau, în jurul municipiului Bacau. Speram ca firma din Turcia sa-și respecte cartea de vizita și în doi ani aceasta investiție sa fie finalizata. Acest obiectiv are finanțare integral asigurata pe POIM, 2014 – 2020. Constructorul are practic front de lucru, are asigurata finanțarea, are avansul asigurat. Ne dorim ca firma din Turcia sa dea proba adevaratei valori”, a încheiat șeful CJ Bacau.
Centura Bacăului: 30 de kilometri, 7 poduri, 9 pasaje, 7 intersecții tip sens giratoriu
Centura municipiului Bacău va avea o lungime de 30 de kilometri, din care 16 kilometri la nivel de drum rapid. Valoarea contractului este de aproape 100 de milioane de euro, finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, termenul de finalizare fiind 25 mai 2018. Antreprenorul lucrării este o compania turcă Eko Inșaat Ve Tic AS, a cărei ofertă – de 393, 88 milioane lei – a fost declarată câștigătoare de către CNADNR. Contractul pentru executarea lucrărilor de construcție a variantei ocolitoare a municipiului Bacău a fost semnat la 1 aprilie 2015, în urmă cu mai bine de un an. Proiectul șoselei de centură va însemna construirea a 7 poduri, 9 pasaje, precum și a 7 intersecții tip sens giratoriu.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.