Înaintea ședinței Comitetului Executiv al PSD Bacău, destinată stabilirii coordonatelor campaniei pentru europarlamentare, senatorul Dragoș Benea, președintele filialei județene, a organizat o conferință de presă.
„Și la nivel național, și la nivel județean suntem condamnați să avem o campanie pozitivă. Suntem conștienți că nici în Bacău, nici în România nu s-a câștigat pe campanii pozitive sau arareori s-a câștigat pe campanii pozitive, dar competiția noastră nu este cu alte partide, este cu propriile obiective, cu implementarea programului de guvernare, cu capacitatea de a dialoga cât mai mult cu alegătorii noștri din 2016, care ne-au dat un vot fără precedent, dar și cu ceilalți cetățeni”, a declarat Dragoș Benea.
Liderul PSD a continuat cu veștile bune care vizează obiectivele județului Bacău, obiective care nu vor fi întârziate sau suspendate pe timpul campaniei. Prima vizează decolmatarea Insulei de Agrement, pentru care contractul s-a semnat zilele trecute, iar luni „va fi ziua numărul 1”, motiv pentru care pe ponton vor fi prezenți ministrul Apelor și Pădurilor, Ioan Deneș, reprezentanți ai AN Apele Române, oficiali locali și județeni. În două luni, dacă vor permite condițiile meteo, lucrarea va fi gata.
PNL și USR, invitate să monitorizeze asfaltările
Insula de agrement, obiectiv de investiții al Primăriei Bacău, va costa 6 milioane de lei. Senatorul PSD a recapitulat istoria recentă a proiectului: momentul vizitei premierului Viorica Dăncilă, schimbarea conducerii Administrațiie Bazinale de Apă Siret (ABA), problemele cu firma de construcții, care nu și-a făcut treaba, iar acum se judecă cu ABA Siret.
„Este o rușine pe obrazul Bacăului situația de acolo, dar sunt lucruri rămase de la fosta adminitrație și, vedeți, abia după trei ani de la localele din 2016 reușim să repornim aceste proiecte. Îmi doresc ca în vara lui 2019 Insula să fie la dispoziția băcăuanilor”, a declarat Dragoș Benea.
Ca răspuns la încercarea altor partide de a calcula bugetele primăriilor sau kilometri asfaltați în județ, Dragoș Benea a anunțat, pentru băcăuani, că pe trei tronsoane de drum național au fost sau vor fi demarate în curând lucrări de modernizare.
E vorba despre DN Adjud-Podu Turcului-limita cu județul Vaslui, 30 km, pe care lucrările au început, DN Onești-Poiana Sărată, 40 km, care va începe pe 10 aprilie, și Bacău-Moinești, care va fi modernizat tot în vara aceasta.
„Sunt peste 100 de kilometri de drum, iar pe cei care au început să adune kilometri asfaltați în județul Bacău îi rugăm să ne monitorizeze pentru a constata dacă ne ținem de cuvânt cu această promisiune”, a spus Dragoș Benea.
Evoluția Centurii, „chiar spectaculoasă”
Deputatul Lucian Șova a vorbit despre Centură, a cărei evoluție o verifică săptămânal. Ex-ministrul Transporturilor a explicat că e foarte important să existe o pregătire a proiectelor pentru a se ajunge în faza în care vedem utilajele turnând asfalt.
„În legătura cu centura ocolitoare a municipiului Bacău, lucrurile sunt într-o evoluție chiar spectaculoasă, ceea ce puteți să vedeți fie în mod direct, fie de pe site-urile în care promovăm imagini cu privire la șantier”, a afirmat Lucian Șova.
El a mai precizat că urmărește – și la nivel central, și la nivel local – să fie înlăturate barierele administrative care ar putea sta în calea șantierului. Au fost luate măsuri ca exproprierile restante să fie rezolvate, s-a semnat contratul pentru descărcările arheologice, pe șantier a apărut încă o instalație de foraj pe lângă cele trei care lucrau deja și s-a decopertat tronsonul până la hidrocentrala de pe Bistrița.
„Există o bună mobilizare în teren, am ținut să fiu prezent azi înainte de ora 8 pentru a vedea cum debutează activitatea și am constatat că muncitorii erau în dispozitiv și lucrau”, a mărturisit fostul ministru, precizând că Centura Bacăului devine un model de bună practică.
Sume fără precedent pentru primării
Dragoș Benea s-a referit și la faptul că PNL, nemulțumit de modul în care au fost repartizatele sumele către UAT-uri, dă în judecată Consiliul Județean, care este un for deliberativ.
„Nu există primărie în județul Bacău, indiferent de culoarea politică, care să fi primit mai puțin decât în anii precedenți. Sigur că banii sunt insuficienți, în raport cu solicitările primarilor alocarea fiind de 1 la 12, 13 sau 14. De ce? Pentru PNDL funcționează, PNDR funcționează, GAL funcționează. Pentru toate aceste proiecte e nevoie de cofinanțare”, a explicat Benea. În plus, au fost necesare ajustări determinate de mărirea prețurilor, a salariilor constructorilor și a altor costuri.
Liderul PSD a felicitat CJ Bacău pentru că a renunțat la cota de 50 la sută pentru drumurile județene, repartizând toți banii primăriilor, pentru repararea drumurilor locale. Cât privește acuzațiile lansate de USR și PNL, Dragoș Benea le-a calificat drept „niște prostioare nici măcar bine gândite, nici măcar bine filtrate”.
La treabă, pentru proiectele Moldovei
Întrebat de ce candidează pentru Parlamentul European, Dragoș Benea a declarat:
„Organizația județeană a avut niște proiecte politice din 2017 încoace. Deputatul Vlase ocupă o funcție extrem de importantă în statul român, deputatul Lucian Șova a fost ministru al Comunicațiilor și ministrul al Transporturilor, iar pentru Bacău un an la Ministerul Transporturilor a contat cât șapte ani de guvernare, iar acum proiectul politic mă vizează pe mine și acest moment. Și, sigur, trecem la alt nivel. Ne interesează autostrada Iași-Bacău-Brașov, dar și multe alte proiecte europene. Europarlamentarii nu aduc neapărat fonduri, dar se poate face lobby pentru anumite proiecte. Evident că voi avea și această dulce povară a unor proiecte importante pentru județul Bacău și zona Moldovei. Sper ca împreună, eu și domnul Ciuhodaru, care este băcăuan, să facem treabă pentru proiectele Moldovei, de pe care sper să se șteargă această sintagmă, de cea mai săracă regiune a Europei.”
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.