Rivalitatea istorică dintre Bacău și Iași începe să cunoască noi forme, după ce liderul Asociației „Împreună pentru A8”, Cătălin Urțoi, și-a lansat propriul partid iar europarlamentarul Dragoș Benea, care militează pentru Autostrada A 13 Brașov – Bacău – Iași, l-a atacat într-o postare pe Facebook, acuzându-l că a profitat de subiectul autostrăzii pentru a câștiga notorietate politică.
„Vorbiți de peste 10 ani de autostradă, dar ați sfârșit prin a vă face un partid. Pe care tocmai l-ați lansat. Un partid, nu o autostradă! Asta pentru că vorbăria despre autostradă a fost doar un pretext pe drumul parvenirii dvs. politice. Farsa și impostura trebuiau să iasă, la un moment dat, la iveală. Astfel, ați ajuns consilier de ministru PNL și făcător de partid”, scrie Dragoș Benea. Europarlamentarul spune că autostrăzile nu se fac cu sloganuri sau lozinci, ci cu studii de fezabilitate, proiecte tehnice, licitații și execuția lucrărilor.
„Asta am făcut noi cu autostrada Bacău – Brașov (A13). Știți când? Chiar atunci când dvs. și alții ca dvs, alături de câțiva aroganți lustruiți de la PNL, jubilați și vă făceați poze electorale cu „Autostrada Unirii” devenită lege în decembrie 2018, de Centenar. Cu pozele veți rămâne, pentru că nimeni, niciodată nu va finanța din bani europeni distrugerea mediului înconjurător”, mai spune europarlamentarul băcăuan.
Dragoș Benea explică faptul că autostrada Tg. Mureș – Iași (A8) se suprapune cu peste 51.000 de hectare de parcuri naționale și rezervații, adică 55% impact de mediu. Cu alte cuvinte, parcurile, rezervațiile și ariile naturale protejate, cu flora și fauna aferente, reprezintă mai mult de jumătate din lungimea totală a A8.
„Vă întrebați, într-o postare recentă, unde-s ieșenii și europarlamentarii de Iași care să susțină A8, concluzionând că Bacăul are un astfel de «exemplar», în persoana subsemnatului, care «s-a apucat de treabă». Greșiți! De treabă, noi cei de la PSD Bacău, ne-am apucat încă din 2018, când ministrul Transporturilor Lucian Șova a solicitat o analiză multicriterială independentă privitoare la coridoarele de conectare a Moldovei cu Transilvania. Analiza a fost făcută de BEI – PASSA și agreată de JASPERS, consultantul oficial al Comisiei Europene. Și, ce să vedeți!? Cifrele vorbesc de la sine. Nu lozincile, nu sloganurile”.
Conform europarlamentarului Dragoș Benea, Autostrada Bacău – Brasov (A13) este și mai ieftină (de circa trei ori), mai prietenoasă cu mediul, și mai circulată decât A8, Tg. Mureș – Iași, având doar 8% impact pe mediu, nu 55% ca la A8. „Cred că e limpede ptr cei mai mulți, nu știu dacă și pentru dvs, că într-o Europă care ne caută la gândaci și ne verifică la plopii fără soț, alegerea rațională și fezabilă de autostradă este varianta Bacău – Brașov.
La Iași, nu reușiți să înțelegeți un lucru simplu: nu (doar) ieșenii au nevoie de autostradă; întreaga Moldova are nevoie de autostradă, chiar dacă asta înseamnă a alege o variantă de autostradă care nu privilegiază orgoliul ieșenilor. Dar care înseamnă o rută mai ieftină, mai prietenoasă cu mediul, mai eficientă sub raportul cost/beneficiu. În definitiv, crucială e conectarea Moldovei la Transilvania, nu conectarea Iașului la Tg. Mureș”!, a mai spus Dragoș Benea.
„Vă chem pe toți – cu mic, cu mare – să facem front comun pentru Bacău – Brașov (A13), singura soluție plauzibilă de autostradă ptr. Moldova. Adunați în spatele acestei idei exclusive, vom reuși să o impunem inclusiv guvernului PNL care, în fața evidențelor, nu va avea marja de manevră”.
Dragoș Benea,
europarlamentar
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.