Cu o zi inainte de sfarsitul anului 2005, un autocamion de mari dimensiuni a patruns pe poarta complexului Selena Motor Sport Bacau. Inauntrul sau se afla o incarcatura pretioasa, de sute de mii de euro: doua monoposturi de curse Renault, destinate pregatirii celui mai bun pilot de karting al anului trecut, Doru Sechelariu. Langa puternicele masini de 1600 cmc si 120 CP – piese de schimb, materiale de intretinere si de manipulare a pretioaselor monoposturi.
Sunt primele masini de curse care vor ramane permanent in Bacau. Orasul nostru a mai gazduit candva o expozitie itineranta si un monopost a fost prezentat pentru cateva ore in fata Casei de Cultura. Acum este ceva diferit. Celor doua bijuterii ale automecanicii li s-a facut loc in hala tehnicienilor de la Selena Motor Sport, acolo unde pana de curand regine erau karturile CRG (mai ales cel cu numele driver-ului de F1 Vitantonio Liuzzi) pilotate de Doru Sechelariu. Campionul national de karting se va pregati pe cele doua asageti” Renault pentru ca, cel tarziu peste trei ani, sa fie familiarizat cu ele si sa poata conduce astfel de monoposturi in concursurile internationale, ca treapta a ascensiunii sale spre Formula 1.
Puternice si delicate
Cele doua masini de curse au fost conduse pana acum de fostul campion national de karting Mihai Marinescu, care in 2005 a facut furori in lumea Formulei Renault, la clasa 1600 cmc. El a venit in Bacau impreuna cu tatal sau, Bogdan Marinescu, cel care ii este antrenor si impresar in acelasi timp. aAceste monoposturi sunt produse de Renault pentru un campionat, deci trebuie sa ofere conditii de performanta egale pentru concurenti. Dar, de la iesirea lor de pe banda, caroseria de carbon poate comporta unele tratamente de vopsire, care nu vor avea ca efect doar imbunatatirea aspectului estetic, ci si ameliorarea coeficientului de frecare intre caroserie si aer”, ne-a spus el. aAdaugata construirii unui scaun personalizat, care trebuie turnat dintr-un amestec de doi polimeri speciali, prelucrarea caroseriei poate dubla pretul masinii de curse”.
Bogdan Marinescu a facut un scurt instructaj mecanicilor de la Selena Motor Sport, condusi de Vladimir Bortov, dar si lui Doru Sechelariu. El a subliniat ca cerintele de concurs impun ca monoposturile Renault sa aiba piese performante sub multe aspecte, dar nefiabile. Practic, dupa o cursa sau o sedinta de antrenament foarte multe piese trebuie schimbate sau reconditionate, ceea ce dureaza cel putin doua zile. Garda la sol a bolizilor Renault este de 16 mm. Motorul este in doi timpi, cu patru cilindri dispusi in linie. Volanul este detasabil si are afisaj electronic, exista cele trei pedale – de ambreiaj, de frana, de accelerare – ca la automobilele clasice, plus schimbatorul de viteze. Cockpit-ul este mic, doar atat cat sa incapa un om suplu. In linie dreapta, monoposturile pe care se va pregati Doru Sechelariu au atins 240 km/h curbele se iau si cu 120-130 km/h. Sunt capii in miniatura ale masinilor de Formula 1, de fapt prima treapta pentru piloti in drumul lor spre Marele Circ, dupa ce vor conduce masini de 2000 cmc si de 3000 cmc.
Un cadou ce nu incapea in bradul de Craciun
aAceste monoposturi as fi vrut sa i le fac cadou lui Doru de ziua lui, in noiembrie, dar nu s-a putut atunci. Am putut acum, inainte de sfarsitul anului, dar din pacate cadoul asta n-a incaput in pomul de Craciun”, a glumit Dumitru Sechelariu, presedintele clubului Selena Motor Sport Bacau. aFiul meu a facut progrese mari in karting, iar cele doua masini sunt si o rasplata a muncii lui din 2005. Pe de alta parte, el trebuie sa arda cat mai repede etapele in drumul spre automobilismul viteza de mare performanta. Cele doua monoposturi sunt menite sa-l formeze pana atunci cand va avea varsta potrivita pentru a putea concura legal in Formula Renault. Acum nu are decat 13 ani, deci ar mai trebui sa ramana in karting cam trei sezoane, daca nu va putea beneficia de o dispensa de varsta”, a calculat el. aPosibil ca atunci sa achizitionez alte doua monoposturi, daca cele doua pe care le vedeti vor fi prea uzate sau nu vor mai fi destul de competitive pentru vremurile acelea”.
Doru nu va putea exersa pe pista de karting Selena Motor Sport. Solutia gasita de tatal sau este un calendar de aexpeditii” in Ungaria, tara in care sporturile cu motor sunt mult mai dezvoltate decat in Romania si exista circuite destinate monoposturilor de mare putere.Scris de Peter KELMANN