Conform unui studiu realizat de World Vision România în mediul rural, un sfert dintre elevii din familiile vulnerabile se simt discriminați, iar doi din zece copii spun că violența este prezentă în școala lor mult sau foarte mult
În acest context, organizația a demarat un proiect prin care peste 650 de liceeni și 730 de elevi din ciclul primar din 10 județe din țară participă la ateliere despre iubire, bunătate, empatie, respect față de aproape și toleranță.
Sesiunile fac parte din programul „Vreau în clasa a 9-a” și „Pâine și Mâine” și abordează teme precum semnificația verbului „a dărui”, rolul familiei și al societății în formarea personalității, prevenirea și stoparea bullyingului
. În plus, înaintea sărbătorilor de Paște, copiii vor primi o broșură care le explică conceptele de „iubire”, „respect” și „iertare”, precum și sfaturi pentru aplicarea lor în viața de zi cu zi. Studiul a scos la iveală și faptul că 42% dintre adulți nu ar ști ce să facă dacă ar afla de un caz de abuz sau neglijare a unui copil din comunitate, subliniind necesitatea educației și informării pentru a proteja drepturile și siguranța copiilor.