Supărat şi nervos, cu un teanc de hârtii în mână, abia reuşeşte să ne spună ce l-a adus la Deşteptarea.
„Acum câteva minute am fost ameninţat cu tribunalul dacă nu plătesc serviciul de ridicare a gunoiului de către societatea ROMPREST. Am fost să contest unele facturi, deoarece nu recunosc valoarea acestora. Nu şi-au făcut datoria conform contractului încheiat, însă m-a taxat fără să-şi facă datoria. Singura negociere a fost ameninţarea cu tribunalul.”
Aurel Mavrodim, co-patron al SC Pizza York din Sascut.
Omul de afaceri afirmă că, în baza contractului, ROMPREST trebuie să-i ridice gunoiul de patru ori pe lună, pentru suma de 135 de lei/lună. Din fişele de încărcare-descărcare, după cum aveam să aflu ulterior că se cheamă documentele prezentate de patron, reiese că în luna octombrie 2018, societatea de prestări servicii ROMPREST a ridicat doar de 2 ori gunoiul, în noiembrie de 3 ori, în decembrie tot de 3 ori, iar în ianuarie (când o perioadă pizzeria a fost închisă pentru modernizări), prima ridicare a fost pe data de 17.
„Ce mă deranjează este faptul că mi se reproşează că maşina nu a putut să intre în curte, pe una dintre fişe a scris ÎNCHIS, însă valoarea este aceeaşi în fiecare lună, adică 135 lei, nu a scăzut nimic. Cum să plătesc un serviciu neefectuat? Am încercat să negociez scăderea acelor servicii neprestate”, mai spune Aurel Mavrodim. Are facturi neachitate pe patru luni, cu suma totală de 540 de lei. La întrebarea mea dacă a mai reclamat aceste „neconcordanţe” până acum, răspunsul a fost negativ.
Romprest face apel la clauzele contractuale
Cu aceste informaţii, am solicitat răspunsuri de la conducerea societăţii ROMPPREST, respectiv de la Dan Mihai Asmarandei, managerul filialei Bacău a ROMPREST.
„A fost la noi, a discutat cu şefa Serviciului Comercial, Andreea-Mihaela Daviduţă. De la început a venit cu o poziţie revendicativă, cu un ton ridicat, fără prea multe argumente. Să lămurim câteva aspecte, pe care petentul dvs. le cunoaşte.
Nu scrie în contract de câte ori trebuie să ridicăm resturile menajere, este stipulată o anumită zi din săptămână şi un interval orar. Atunci, gunoiul trebuie scos la poarta magazinului, a societăţii. Un prim aspect. Eu nu pot să intru în incinta locaţiei, nu am voie.
Toată lumea ştie că în acea zi, noi ridicăm gunoiul, consemnăm în fişă situaţia: ridicare, cantitate, cauzele neridicării. Pizza York are contract cu noi din 2016, pe o cantitate de 1 mc/lună, dacă are mai mult plăteşte diferenţa. Ştie foarte bine clauzele contractuale, iar acum, deoarece nu achitat patru luni, vine şi reclamă.”
Dan Mihai Asmarandei, managerul ROMPREST
Tot de la Mihai Asmarandei mai aflăm că, indiferent dacă maşina a ridicat sau nu gunoiul, societatea a făcut cheltuieli cu carburant, uzură maşină, plata salariaţilor.
„Un al doilea aspect, pubelele trebuie scoase la stradă pentru a le goli, aşa cum face toată lumea, eu nu am de unde să ştiu că magazinul este închis pentru diferite motive, dacă nu mă anunţă din timp. Am vrut să-i explicăm că maşinile noastre au GPS, ştim în orice moment unde sunt, cât staţionează. Se poate verifica oricând. Dacă o maşină se defectează, în timp util trimitem rapid altă maşină, deci, noi nu suntem în culpă. Îi înţelegem supărarea, dar nu se poate negocia, dacă nu achită facturile, se poate ajunge în instanţă”, spune în continuare managerul ROMPREST.
Cin’ să fie, cin’ să fie…
Pe de altă parte, Aurel Mavrodin mai aduce un argument: „Până acum şoferul mai intra în curte, acum dacă poarta este închisă, nu încuiată, pleacă. Şi mai este un aspect, maşina nu vine numai la mine, nu face cheltuială numai pentru mine, vine pentru toate societăţile, pentru toţi gospodarii, de ce mă taxează cu aceeaşi sumă, chiar dacă nu a ridicat gunoiul?
Eu am necazuri cu vecinii dacă scot gunoiul în stradă, mă reclamă la primărie, la Mediu. Este un jaf, toţi vin peste noi şi ne iau banii, controale peste controale, amenzi peste amenzi, de parcă am fi infractori, de parcă la noi curg banii din cer, muncim pentru fiecare leu. Poate că am ridicat tonul, însă aşa vorbesc eu, pot să-mi cer scuze”, spune supărat tare Aurel Mavrodin.
Nemulţumiri mocnite
Ceea ce nu ne-a spus patronul de la Pizza York este faptul că, în fiecare lună, casierul de la ROMPREST vine personal cu facturile la sediul societăţii.
„Societăţile comerciale au contract direct cu noi, numai gospodăriile plătesc la primărie. Dacă a avut nelămuriri, dacă avea ceva de reclamat, o putea face în fiecare lună, casierului. O putea face prin fax, prin e-mail, prin telefon. Nu există nicio plângere înregistrată oficial, decât cea de pe 28 feb. 2019 şi nici acum nu a lăsat ceva scris, ci doar ţipete şi reproşuri. Noi analizăm fiecare reclamaţie şi, urgent, luăm măsuri. Avem o relaţie comercială, până acum a mers, acum, deodată, nu mai merge şi nu din vina noastră”, declară şi Andreea-Mihaela Daviduţă, şef Serviciu Comercial la ROMPREST.
Un conflict acutizat din cauza unei lipse de comunicare, dar şi din alte cauze care ţin de respectarea unor clauze contractuale, semnate şi asumate de fiecare parte. Poate că, urmare a afirmaţiei ROMPREST că este deschisă la dialog, la analiza fiecărei reclamaţii, acest aparent conflict ar putea fi reanalizat, cu documentele pe masă, cu răbdare şi calm.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.