Procedura privind accesul online al angajaților și al foștilor lucrători la datele din registrul general de evidență a salariaților (REGES sau REVISAL, cum a fost denumit până acum) a fost aprobată recent de către Guvernul României, dar va fi operabilă pentru cei cărora li se adresează abia la sfârșitul anului 2024. Totodată, guvernul a stabilit și modalitatea de generare și descărcare a extrasului, precum și condițiile în care se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate.
Astfel, salariații ori foștii salariați vor putea verifica dacă angajatorii lor le-au trecut în REGES toate datele referitoare la activitatea prestată la ei în baza unui contract de muncă. Accesul la REGES este limitat la vizualizarea, descărcarea și tipărirea acestor date, precum și la generarea și descărcarea unui extras din registru.
Pentru aceasta, salariatul interesat va trebui să obțină numele de utilizator și parola, fie personal, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM), fie prin e-mail, dacă deține semnătură electronică calificată. În plus, guvernul a completat REGES-ul cu elemente noi referitoare la nivelul și specialitatea studiilor absolvite de către angajați și a reglementat condițiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate.
Dovedirea se va face prin asumarea de către angajator a extrasului și certificarea acestuia prin semnătură, pe baza documentelor justificative din dosarul de personal al salariatului și a actelor contabile sau de altă natură, aflate în arhiva societății. Aceste reglementări vor intra în vigoare abia la 31 decembrie 2024, pentru că atunci va fi pus în exploatare sistemul informatic aferent REGES, conform Planului Național de Redresare și Reziliență.
Până atunci, salariații și foștii salariați i se vor adresa ITM-ului pentru obținerea unui extras din REGES, cu privire la activitatea desfășurată de ei în baza unui contract individual de muncă.