6 noiembrie 2024

Delia Burcă este Madame Delice din Bacău

În povești, minunile durează trei zile. La Madame Delice, deliciile și bucatele locale, atent alese și create cu bucurie, ți-aduc o senzație de infinit. În băcăniile Madame Delice găsiți produse românești autentice, numai de calitate verificată.

Gustul desăvârșit a fost mereu la mare căutare. Iar pentru a obține produse delicioase, oameni au adus fel de fel de invenții și inovații. Numai că unele sunt înșelătoare iar conținutul îndoielnic. Practic, ne-am distanțat de la ce ne-a dat mama natură și de cele mai multe ori consumăm produse de slabă calitate. Între timp am realizat ce se întâmplă și încet, încet, căutăm produse natural, sau, așa cum se spune acum, bio. Din fericire, pe lângă producătorii care au înțeles acest lucru, că oamenii vor să manânce sănătos, au apărut și băcănii care comercializează doar astfel de produse.



Unul dintre cele mai puternice branduri locale care aduce băcăuanilor mâncare bio, sănătoasă, este Madame Delice. Vorbim despre o „rețetă” de succes, 100% băcăuană, dezvoltată cu seriozitate și implicare de Delia Burcă, Madame Delice devenind alegerea zilnică a sute de băcăuani și nu numai. Pornind încă din 2017, atunci când doar producea și comercializa online câteva feluri de conserve de legume și fructe dar și baze pentru mâncăruri obținute prin deshidratare de legume, astăzi Madame Delice pune la dispoziția băcăuanilor aproximativ 2.500 de produse, toate cu certificate bio. Despre evoluția Madame Delice, dar și despre tot ce ne oferă azi băcăniile ce poartă acest nume ne-a vorbit Delia Burcă, creatoarea brandului băcăuan Madame Delice.

-În timp ați reușit să aduceți pe piață, în primul rând produsele proprii, toate natural.

-Noi am început cu partea de producție a produselor Madame Delice. Inițial am avut în jur de 20 de produse în portofoliu iar acum avem undeva în jur de 70 de produse pe care în timp le-am promovat în funcție de solicitarea pieții. Suntem încântați de modul în care oamenii au primit în special partea sărată a conservelor, să spunem, zacuștile noastre devenind practic un brand al nostru. Și partea de conserve, murături, gogoșari, ghebe. Am încercat tot felul de rețete care până la urmă au fost de succes. Oamenii au prins încredere în noi, lumea ne cunoaște și știe că avem o calitate superioară. Nu ne lăudăm neapărat cu produse ieftine cât ne lăudăm cu produse foarte, foarte bune.

-Sunt foarte, foarte bune, dar cel mai important este că sunt naturale.

-Evident. Sunt făcute artizanal, nu folosim niciun fel de chimicale, nu folosim conservanți. Sunt pasteurizate prin sterilizare.

-Cum percepe clientul băcăuan acest gen de produse? A prins apetitul pentru bio?

-E clar că lumea se îndreaptă către mâncarea sănătoasă, mult mai mult. E mult mai conștientă de ce manâncă și de unde mănâncă. Pe principiul „mai bine mai puțin și mai bun decât mult și prost”. Plus că există și un trend către mâncarea vegană și noi ne încadrăm foarte bine aici. Toate produsele noastre evident că sunt vegane și sunt și fără gluten, pentru că am remarcat o creștere a numărului celor care au dezvoltat o intoleranță la gluten, fie sunt mai atenți la ce și cum mănâncă. Atunci, clar produsele noastre s-au încadrat pe ambele nișe.

Între zacuscă și dulceață

-Am putea face un top al produselor Madame Delice în preferințele băcăuanilor?

-Sigur că da. Cele mai vândute produse ale noastre sunt, clar, zacuștile. Avem șase feluri: de ghebe, de hribi, ghebe picante, vinete, conopidă și dovlecei. Noi am rămas și cu produsul care ne-a consacrat în Bacău, și vorbim aici de sucul de cătină. Este produsul cu care am început și clienții noștri sunt consecvenți și ne caută în continuare. Apoi, noi ne-am specializat pe dulcețurile care sunt mai greu de făcut, și ne referim la dulceața de cireșe amare sau cea de nuci, care sunt bine poziționate în piață.

-Acum avem mai bine de trei ani de când sunteți pe piață.

-Ca și magazine, ca băcănie. Dar ca producător noi suntem din 2017. La început vindeam online dar și acum suntem cu site-ul propriu, madamedelice.ro. Vânzarea produselor proprii se face practic prin băcăniile noastre în Bacău sau prin băcăniile partenere în țară.

-Practic aveți două băcănii în Bacău.

-Da. Prima locație e cea din str. Mioriței nr.3 iar de un an avem o băcănie și în Piața Centrală. Cea din Piața Centrală a fost o provocare pentru că în băcăniile noastre se vând produse de o calitate superioară dar și cu prețurile aferente. Piața Centrală este recunoscută pentru faptul că este un loc unde se comercializaează produse cu prețuri mai mici. Chiar și așa, lumea a conștientizat calitatea produselor noastre iar acum lucrurile merg bine pentru noi.

…dar și vin sau țuică

-Aveți produse proprii dar aveți și alte colaborări cu alți producători…

-Colaborări cu producători mai mici, ca noi, și care la fel, nu folosesc chimicale sau foarte, foarte puține. În general, încercăm să ne ajutăm între noi, producătorii. Colaborăm cu producători de brânzeturi, carne, cu o fermă de la Mihăilești de unde aducem carne de pasăre de la păsări crescute natural. Avem colaborări pe partea de producători de vinuri, țuică, dulciuri. Încercăm să lucrăm cu producători locali, pe cât se poate, dar în același timp eu caut calitate, și colaborez cu cine consider că oferă standardul de calitate al magazinelor noastre.

Plus sarmale, ca la mama acasă

-Estimativ, cam câte produse aveți în magazine?

-Cred că, în jur de 2.500. Avem și partea de panificație, produse de patiserie unde avem colaboratori locali, un cuptor de pâine de la Pârjol. Apoi…lactate. Avem producători în Bacău de sărmăluțe și de multe alte produse cum ar fi chipsurile. Pentru sărmăluțe avem trei variante. Sărmăluțe cu carne și sunt crude congelate sau sărmăluțe de post care sunt fierte și congelate. Și sunt foarte bune, testate. Mai colaborăm cu producători de legume, fructe, din zonă. În continuare este loc și avem nevoie de producători locali care să găsească soluții pentru a produce și în afara sezonului.

Avem nevoie de producători autorizați pentru că noi nu putem vinde în magazine decât de la aceștia, pentru că a înflorit piața „la negru” și pe noi nu ne ajută. Trebuie să fim în regulă din toate punctele de vedere.

-Care e cererea cea mai mare și nu o puteți acoperi?

-Cererea cea mai mare este pe produsele de bază. În special pe lactate unde piața este cucerită de marii producători industriali. Apoi ar fi partea de patiserie…

-Am observat că aveți mulți colaboratori din mediul rural.

-Da. Sunt oameni care au înțeles că nu e atât de greu să fii în regulă. Eu și acum ofer consultanță celor care vor să se autorizeze și îi ajut, pentru că am cunoștințe și experiența atâtor ani. Și nu e atât de greu să autorizezi un punct de producție. Nu trebuie decât să vrei și să înțelegi că altfel nu poți evolua.

-Sunt convins că mulți dintre clienții care vă trec pragul preferă un anumit produs pentru care și revin aici.

-Exact. Și noi am apreciat faptul că oamenii au venit în continuare la noi chiar dacă am trecut printro perioadă grea pentru toată lumea. În perioada de pandemie noi am asigurat livrări la domiciliu, lucru pe care îl facem și acum pe bază de comandă. Sigur. Noi avem stocuri mici și produse perisabile și le aducem regulat. Clienții noștri deja s-au obișnuit cu regularitatea. Adică știu că, de exemplu, miercuri aducem preparatele de la Casa Țurcanu, joi vine carnea de pasăre…În general băcăuanii s-au învățat și eu lucrez pe bază de comenzi pentru că ne e mai ușor de gestionat și să avem tot timpul marfă proaspătă în magazin. Nu rămânem de la o săptămână la alta cu stocuri. Fiind produse natural, și termenele de valabilitate sunt foarte scurte. Și atunci facem aprovizionarea săptămânal, pentru unele produse chiar mai des.

Mici acte de caritate

-Cred, totuși, că s-a mai întâmplat să rămâneți cu marfă…

-Astea sunt pierderi asumate ale businessului. Se întâmplă. Înainte de a expira, cu câteva zile, scoatem marfa la promoție, dacă este cazul, numai că la noi în magazine nu prea funcționează sistemul ăsta. Oamenii nu vin să cumpere la reducere. Sunt produse care sunt bune și după data de expirare. Cele care încă mai sunt bune le mai dăm, le împărțim…mai sunt și oameni ai străzii pe aici care mai vin și le mai dăm și lor. Oricum, încercăm să ținem stocurile sub control. Ai fi tentat să cauți produse care au termen mai mare, dar atunci deja renunți la calitate. Noi avem brânzeturi care au termen de valabilitate 6-7 zile, carnea proaspătă are termen 7 zile, dar eu vă spun că deja după 3-4 zile își pierde din proprietăți chiar dacă ea este în termen. Este un motiv pentru care lucrăm pe bază de comenzi.

-Și clienții sunt cam aceiași?

-Ne dorim să fie din ce în ce mai mulți, dar în principiu sunt cam aceiași. Ca număr de clienți suntem pe un trend ascendent, în schimb, e clar că criza a afectat buzunarul fiecăruia.

Madame Delice prin pandemie

-Să înțelegem că pandemia s-a simțit prin regres?

-Sincer, acum se simte un regres. În pandemie, cum am mai spus, am supraviețuit prin livrări la domiciliu iar lumea stând acasă a și consumat. Pandemia acum pare că se relaxează, dar economia… Cred că abia de acum se vor simți efectele a tot ce se întâmplă. Evident că ne afectează și direct toate aceste scumpiri la energie pentru că suntem consumatori dar și indirect prin faptul că toată marfa a venit cu prețuri mai mari, între 10 și 25%.

-Și reacțiile clienților?

-Vom vedea, pentru că suntem în curs de actualizare. Să știți că multe din scumpirile furnizorilor ni le-am asumat, nu le-am integrat 100% în prețul de vânzare la raft. Pentru că dacă vrem să supraviețuim, trebuie să ne asumăm o parte…

-Revenim puțin pe produsele pe care le oferiți. Toate sunt de la mici producători locali, dar nu numai.

-Avem colaborări cu mici producători din țară, din Hunedoara, Timișoara, Râșnov, Brașov, Suceava, Constanța…

-Cu toate acestea am observat că aveți și produse din import.

-Da, dar foarte puține. Sunt cele pe care nu le găsim pe piața românească. Avem produse din Grecia pe care ni le aduce un furnizor din Piatra Neamț. Ne aduce fructe specifice, conservele lor de pește care sunt deosebite, măsline și ulei de măsline. Sunt produse care strict nu există pe piața românească și pentru care avem cerere. Iar toate produsele pe care le primim din import sunt bio-certificate. Există o parte a clienților care sunt nișați pe produse bio și nu cumpără decât produse certificate bio.

Cadouri de la Madame Delice

-Ce nouăți mai oferiți băcăuanilor?

-Încercăm acum să dezvoltăm și zona de „Răsfăț”, cum îi zicem noi. Este vorba despre produse cosmetice, dedicate în special doamnelor și domnișoarelor dar și pentru bărbați. Vorbim de produse cosmetice românești, naturale, fără chimicale, fără parabeni. Și chiar sunt apreciate de clienții noștri. În principiu, noi ne-am făcut o tradiție și suntem cunoscuți în piața cadourilor. De doi ani am dezvoltat acest segment și mai ales de sărbători. Avem colaborări cu firme cărora le facem coșuri cadou pentru parteneri, de Crăciun, de Paște dar și cu alte ocazii. Le personalizăm, iar pe lângă produsele alimentare, acum venim și cu produsele cosmetice. Urmează Sf. Valentin, 8 martie… Am lărgit gama de produse din cadourile pe care le punem la dispoziție. Lumea s-a învățat și cu acest aspect și în funcție de destinatar și de bugetul fiecăruia, putem face tot felul de coșuri cadou.

-Cum vedeți lucrurile pe mai departe?

-Lucrurile se vor îndrepta. Am încredere. Dacă am trecut peste perioada asta… Probabil că încă vreo jumătate de an va mai fi puțin dificil iar apoi economia va începe să își revină după întâmplările acestea nefericite. Totul va fi bine.

 

Magazinele Madame Delice Gourmet pot fi vizitate pe str. Mioriței nr.3 și în Piața Centrală

Telefon 0744.591.750 email:contact@madamedelice.ro

Facebook:@madamedelicegourmet. Magazin online: madamedelice.ro

 




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri