15 noiembrie 2024

„De ce nu ne dau lumina?” / Revoltati pe E.ON

Locatarii blocului nr. 138, str. Bucegi, municipiul Bacau, imobil care se afla in proprietatea primariei, reclama ca societatea E.ON a intrerupt furnizarea energiei electrice, le-a ridicat contorul, dupa care le-a cerut sa plateasca noul contor si taxa de rebransare. Mai mult, ii obliga sa achite si o garantie care reprezinta valoarea consumului mediu pe doua luni.

Oamenii sustin ca nu e corect ca banii lor sa stea in contul E.ON fara dobânda si au cerut sa li se comunice temeiul legal: „Am luat contractul de inchiriere si m-am dus la E.ON, dar acolo mi-au cerut un vraf de copii si mi-au spus ca trebuie sa constitui un fond de garantie. De ce? Care e baza legala? Si de ce nu mi-au trimis o instiintare?”



Chiriasii sustin ca „nu exista niciun act normativ care sa prevada obligatia de a plati o garantie, ci doar un regulament intern.” E.ON ii contrazice: acest regulament este aprobat prin HG 1007/2004, deci are valoare de act normativ. In plus, banii vor sta in contul consumatorului, nu al E.ON.

Le-a expirat contractul de inchiriere

Imobilul cu nr. 138 de pe str. Bucegi este un „bloc social”, iar locatarii au o situatie materiala modesta. Cu toate acestea, sunt la zi cu plata facturilor: „Eu nu am niciun leu datorie la curent”, afirma Maria Vântu, adaugând ca, in acest moment, suma ceruta de E.ON este uriasa pentru ea. Unii dintre chiriasi au si alte probleme: le-a expirat contractul incheiat cu Primaria Bacau si nu a fost innoit tocmai din cauza ca aveau datorii.

„Aveam o restanta de 70 de lei la intretinere, recunoaste Maria Vântu. Dupa ce am achitat-o, am depus dosarul si astept noul contract. Pentru E.ON, primaria mi-a eliberat o adeverinta.” E.ON arata ca Maria Vântu a fost notificata la finalul lunii iunie ca-i expira contractul de furnizare si ca trebuie sa prezinte un act care sa ateste dreptul de folosinta a locuintei.

„Deoarece consumatorul nu a prezentat documentele actualizate, compania noastra a fost nevoita sa sisteze furnizarea energiei electrice”, arata Sorin Munteanu, E.ON România. Li s-a spus ca rebransarea ii va costa circa 700 de lei, apoi au aflat ca trebuie sa astepte 31 de zile, ceea ce i-a infuriat si mai tare: „Eu stiu ca nu am restanta decât la salubritate, in rest, zero lei, afirma Romeo Dumitru. Dar nu inteleg ce legatura au datoriile mele catre Primarie cu E.ON-ul?”

Reprezentantii E.ON arata ca locatarii fara contract de inchiriere „nu-si justifica prezenta in spatiul locativ respectiv”, deci nu pot incheia contract cu furnizorul de energie electrica.

Regulamentul de furnizare a energiei electrice, aprobat prin HG 1007/2004, stabileste ca furnizarea energiei in cazul consumatorilor care au contract de inchiriere sau a celor carora le-a fost sistata furnizarea pentru neplata „se face si in conditiile constituirii unei garantii”.

Garantia este depusa intr-un depozit pe numele clientului, nefiind purtatoare de dobânzi. „Garantia de furnizare a energiei electrice nu are legatura cu taxele de deconectare/ reconectare, acestea reprezentând contravaloarea prestatiilor”, arata E.ON.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014