Ziua de 7 septembrie este, in fiecare an, pentru liderul pietei imobiliare bacauane, compania Apollon Group, moment de bilant, de analiza a experientei acumulate. Dar, aceasta experienta are acum propria ei „carte de identitate”, pentru ca a implinit 14 ani. A fost o facere pornita de la zero, pe un teren pe care nu gresim daca-l numim virgin, piata imobiliara in intelesul ei de astazi fiind, cu 25 de ani in urma, inexistenta in România. Ea a devenit, cu timpul, o adevarata industrie. In Bacau si chiar si la nivel national o voce puternica a devenit Florin Popovici, fondatorul si administratorul Apollon Group, primvicepresedinte al Uniunii Nationale a Agentiilor Imobiliare – UNAI.
Ce este Apollon Group acum, la 14 ani? Unul dintre cele mai cuoscute branduri locale, care atrage lunar sute de cumparatori, cu circa 2.000 de proprietati in portofoliu, actualizate zilnic, oferte vizualizate in fiecare luna de peste 10.000 de potentiali cumparatori. Compania – spune Florin Popovici – a crescut in pasi mici, dar bine calculati.
Franciza – o abordare la nivel national
Titlul de mai sus l-am folosit, intr-un articol despre Apollon si anul trecut. Am simtit nevoia sa-l reiau, pentru ca discutia de acum pe am avut-o cu Florin Popovici despre realizarile de 14 ani ale firmei sale a inceput tot de la sistemul de franciza pe care il practica. Iar pe Florin Popovici l-am simtit foarte mândru de el. „Ma gândesc la sistemul de francizare inca de acum doi ani e doi ani – spune managerul. Am si pus sistemul in practica, in Bucuresti, in Cluj-Napoca si in Ploiesti, pe lânga societatea mama, din Bacau. Eu l-am lasat un pic mai lejer, in sensul ca francizatul poate deveni si partener, prin plata unei redevente, in care intra promovarea ofertelor sale pe portalurile imobiliare mari cu care avem contract, in presa scrisa si pe internet. Franciza inseamna sa respecti regulile si procedurile firmei mama, dar noi incercam sa le respectam pe ale partenerilor. Sistemul functioneaza bine, dar mai sunt destule de facut. Sa ne amintim ca in anul 2007 au intrat pe piata noastra companiile mari, precum Century 21, Remax, Coldwell&Banker. Au incercat franciza, dar au dat chix in doi ani. Si datorita Crizei, ce-i drept, dar si pentru ca noi, românii, nu prea suntem invatati cu hamul pe noi”.
Invatare continua pentru agenti
Dincolo de strategie, de planuri, de targeturi si de parteneriate, la baza afacerii in imobiliare sta, insa, relatia cu clientul. Florin Popovici se poate numi un hârsit al domeniului, trecut prin toate de vreo 20 de ani incoace. Cauta, invata, le da si altora din stiinta sa, bate palma cu parteneri seriosi, dar reperul cel mai important ramâne clientul. Pentru client se impune respect si profesionalism.
Despre profesionalizarea agentilor imobiliari poate vorbi ore in sir. Nu slabeste niciodata latul. Anul trecut a scos la vedere „Academia Apollon”, un unicat pe piata imobiliara. Scoala agentilor imobiliari nu s-a inchis, insa. Este o miscare continua. Nici un agent imobiliar nu trebuie lasat sa practice meseria fara un atestat profesional. Iar pregatirea continua este o cerinta ca in multe alte domenii. La Apollon asistam, acum, la „Serile imobiliare”, in ultima joi a lunii (veritabile colocvii profesionale). Iar de doua ori pe saptamâna au loc sedinte de lucru cu angajatii, joia, timp de o ora, cu un work-shop sau un seminar, pe suport de curs.
„Scoala” si pentru clienti
Doua ghiduri dedicate special clientilor sunt inca o noutate la Apollon Group. Ele se numesc „Cu noi vinzi” si „Cu noi cumperi”. Doua pliante din care fiecare poate afla de ce este importanta consilierea agentului imobiliar, care sunt beneficiile contractului de reprezentare, cum arata procesul de vânzare sau de cumparare „in linie dreapta” sau care este importanta pretului corect. „Clientul – spune Florin Popovici – are pretentii in tranzactii imobiliare. Dar, nu stie ce face, de fapt, un agent imobiliar pentru el. Practic, noi facem o calificare a pretentiilor clientului. Vedem exact ce buget are, ce zone locative prefera, de când cauta o locuinta sau un cumparator etc. Daca trecem toate acestea prin filtrul notru, scurtam cautarea. Dupa trei-patru vizionari clientul trebuie sa se hotarasca. Altfel ceva nu e in regula, ori la noi ori la el. Si avem destui clienti de acest gen.”
Agentul imobiliar de proximitate
In preajma oricarui posibil client trebuie sa se afle, permanent, un agent imobiliar. I-am putea spune, dupa modelul luat din alte domenii, „agentul imobiliar de proximitate”. Aceasta este formula aplicata acum, in organizare, de Apollon Group. „Noi lucram pe dapartamente si pe zone locative – am aflat de managerul firmei. Pe agentul din zona lumea trebuie sa-l cunoasca asa cum cunoaste postasul sau politistul”. Si monitorizarea portofoliului de clienti este esentiala in imobiliare, iar Apollon Group a aderat, de ceva timp, la un soft imobiliar care ofera un CRM (Control Resource Management – Program de management al relatiilor cu clientii) propriu, pentru o chestionare profesionista a afacerii. „In sistemul nostru – spune Florin Popovici – vrem ca toti cei care folosim un CRM sa avem o baza de date comuna, in care poti lista doar proprietatile in reprezentare exclusiva, prin care reprezinti clientul, pentru care devii ca un fel de mandatar cu procura”.
Iar pentru ca o baza de date, un relational, trebuie intretinute permanent, pe cei de la Apollon ii vom gasi, in perioada 25 – 27 septembrie, intr-un stand propriu si la Târgul National Imobiliar de la Romexpo. Targetul companiei pentru anul 2016 inseamna 20 de parteneri, dar pâna in 2018 circa 100, poate chiar 150.
„Genul acesta de afaceri sunt iubirea vietii mele, in plan profesional. De aceea, tin sa fac totul ca la carte. Secretele afacerii noastre sunt profesionalizarea, corectitudinea si relatiile parteneriale. Acum punem mare accent pe dezvoltarea sistemului de franciza si pe profesionalizarea agentilor imobiliari. Noi imbratisam schimbarea, pentru care in mod constant provocam practicile traditionale de pe piata imobiliara, pentru ca avem o dorinta puternica de a imbunatati modul in care industria noastra functioneaza. La noi NU «merge si asa». Noi «facem imobiliare» intr-o maniera cu totul diferita, pentru a ne diferentia de celelalte agentii imobiliare”.
Florin Popovici, managerul Apollon Group Bacau
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.