Pasagerii cursei aeriene Bergamo – Bacau reclama faptul ca avionul lor a avut o intârziere de 16 ore. Unul din pasageri spune ca avionul trebuia sa aterizeze duminica la ora 13.30 pe Aeroportul Bacau, insa au ajuns la destinatie abia luni dimineata la ora 4. „Am fost dusi cu vorba de la o ora la alta, insa nu am primit informatii clare.
Erau copii mici si batrâni bolnavi, insa compania Blue Air nu a tinut cont de asta”, reclama Alexandra Negurita, o pasagera. Reprezentantii Aeroportului International „George Enescu” Bacau sustin ca oamenii au fost informati cu privire la problemele tehnice, iar pasagerii au fost prelucrati abia in momentul in care compania aeriana a permis acest lucru.
„Avionul a venit la aterizare dimineata, la ora 9, ora Italiei, cursa Milano – Bergamo. La sol au fost raportate defectiuni, iar pâna la solutionarea lor a durat ceva vreme. Cursa a plecat dimineata la ora 2.00”, declara Lucian Sion, director tehnic la Aeroportul International „George Enescu” Bacau.
Aceeasi pasageri suparati ca au asteptat nepermis de mult, spun ca nu a fost singura cursa intârziata. „Avioanele zboara in lant, adica o cursa este legata de alta. Zborul de Roma care trebuia sa plece la duminica la ora 22.40, a plecat luni dimineata la ora 04.40. In aeroport, noi procesam pasagerii in momentul in care avionul este disponibil. Restul problemelor ce tin de relationarea cu pasagerii revin companiei aeriene”, spune Sion.
In ceea ce priveste raspunderea, companiile de transport aerian raspund pentru pagubele produse in urma intârzierii curselor (pâna la ± 4.800 EUR), pentru deteriorarea si pierderea bagajelor (pâna la ± 1.200 EUR) precum si pentru vatamarile corporale sau decesele produse in urma accidentelor.
Ele nu poarta insa aceasta raspundere in cazul in care au luat toate masurile posibile pentru a evita pagubele produse sau daca s-au aflat in imposibilitatea luarii unor astfel de masuri. Operatorii de pachete turistice au obligatia sa prezinte informatii corecte cu privire la biletele de vacanta rezervate, sa respecte obligatiile contractuale si sa asigure protectia pasagerilor in cazul insolvabilitatii organizatorului.
Pentru mai multe informatii, pasagerii pot suna la numarul gratuit din orice punct in care se afla pe teritoriul UE, in timpul programului de lucru (09:00 – 18:30 in zilele lucratoare): 00 800 678 910 11. Mai multe informatii, precum si o lista a autoritatilor nationale care raspund de respectarea acestor drepturi se gasesc la: http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.