Cele mai bune nume de domenii sunt scurte, memorabile (usor de retinut) si de scris. Domeniile web alese inspirat va pot imbunatati pozitia in clasamentul cautarilor online. Cand cautati un nume de domeniu potrivit pentru o afacere, incercati mai intai sa utilizati numele companiei dvs. Daca acest lucru nu este posibil, creati o lista de alternative, incorporati cuvinte cheie, alegeti extensia de domeniu potrivita, cercetati istoricul domeniului si, in final, inregistrati numele de domeniu.
Cum sa alegem un nume de domeniu potrivit pentru o afacere
1. Incepeti cu numele dvs. de marca
Numele dvs. de domeniu ar trebui sa reflecte marca dvs. si invers. Pentru recunoasterea maxima a marcii, mai intai ar trebui sa verificati daca numele brandului dvs. este disponibil pentru inregistrare. Marca dvs. este cea care va diferentiaza de concurenti si includerea numelui dvs. unic de marca in domeniul dvs. va poate ajuta sa va evidentiati. Testati mai multe variante, verificand de fiecare data disponibilitatea numelui de domeniu
Daca numele dvs. de domeniu ideal este deja inregistrat dar este nefolosit (proprietarul nu a creat un website pentru acesta), accesati domeniul in browser si verificati daca il puteti cumpara. Daca exista date de contact puteti contacta proprietarul. Daca nu, efectuati o cautare in WHOIS pentru a gasi informatii de contact pe care le puteti utiliza pentru a face o oferta. Unele persoane cumpara nume de domenii pentru profit, cu scopul de a le revinde la preturi mai mari. Daca numele de domeniu dorit de dvs. este deja inregistrat, nu inseamna ca nu puteti inca sa il achizitionati.
2. Creati o lista de nume de domenii alternative
Daca nu aveti un nume de brand unic, sansele ca numele de domeniu dorit sa fie disponibil pot fi mai reduse. Inainte de a incepe cautarea, faceti o lista cu cel putin 5-10 nume de domenii ideale pe care le-ati putea utiliza. Articularea cuvintelor sau utilizarea locatiei poate face diferenta.
3. Utilizati cuvinte cheie care descriu brandul dvs.
Folosirea cuvintelor cheie relevante in numele domeniului dvs. pot sa imbunatateasca pozitionarea in motoarele de cautare. Cuvintele cheie spun atat vizitatorilor umani, cat si motoarelor de cautare despre ce este vorba despre site-ul dvs., asa ca alegeti cuvinte cheie care descriu marca dvs.
Daca ramaneti in pana de idei, puteti utiliza instrumente de cautare a cuvintelor cheie, precum Google Keyword Planner, pentru a va ajuta sa alegeti un nume de domeniu pentru o afacere. Alegerea unui nume de domeniu SEO-friendly poate imbunatati clasarea site-ului dvs. pe motoarele de cautare, ceea ce, la randul sau, creste traficul.
4. Utilizati extensia de domeniu potrivita
Parte a alegerii unui nume de domeniu este alegerea extensiei de domeniu potrivite. Acest lucru face ca intregul dvs. nume de domeniu sa para mai credibil si poate oferi un mic indiciu despre industria in care se gaseste afacerea dvs. De exemplu, .com inseamna „comercial” si este aplicabil pentru aproape orice tip de afacere, ceea ce il face cea mai populara (si competitiva) extensie de domeniu.
Insa exista numeroase alte extensii de domenii care pot acoperi aproape orice tip de activitate desfasurati. Pe langa clasicele .net, .org, .info, .biz, puteti utiliza si extensii precum .tech, .agency, .club, .pub, .me, .edu, .store, .legal, .website, si multe altele.
Diferite tipuri de extensii si cine ar trebui sa le utilizeze
- Entitati comerciale – ar trebui sa utilizeze extensii precum .com, .website sau .biz
- Website-uri de afaceri – .inc
- Web si tehnologie – .net (network), .io, .tech, .computer
- Asociatii si organizatii nonprofit – .org
- Entitati guvernamentale – .gov
- Firme de avocatura si servicii juridice – .legal
- Platforme de vanzari – .store
- Agentii si consultanti in diverse domenii – .agency
- Website-uri care vizeaza locuitorii unei anuite tari – . us (SUA), .ro (Romania), .ca (Canada), .de (Germania). Alegeti o astfel de extensie de domeni udaca doriti sa va concentrati pe consolidarea prezentei locale intr-o anumita tara.
- Alte extensii populare. In afara de extensiile populare de mai sus, exista optiuni precum .edu pentru institutiile de invatamant. Un domeniu .me poate fi folosit ca adresa web personalizata pentru site-uri de portofoliu sau de CV. Un domeniu .club este potrivit pentru site-uri care functioneaza pe baza de abonament, cluburi sociale, site-uri de membru si comunitati online. Alegerea dvs. se va reduce in cele din urma la industria in care se activeaza afacerea dvs.
5. Cercetati istoricul domeniului
Inainte de a inregistra un nume de domeniu, verificati daca acesta a fost folosit anterior de o alta entitate. O cautare rapida pe website-uri de tip backlink checkers, cum ar fi Semrush sau SimilarWeb, va pot oferi cateva informatii despre istoricul domeniului.
Daca a fost folosit anterior, verificati daca exista backlink-uri preexistente catre domeniu. Obtinerea de backlink-uri de calitate prin crearea de linkuri creste autoritatea site-ului dvs. Backlink-urile de pe site-uri pline de spam sau indoielnice, pe de alta parte, ar putea sa va depuncteze website-ul.
6. Inregistrati numele de domeniu
Dupa ce ati ales cel mai bun nume de domeniu pentru afacerea dvs. trebuie sa il inregistrati. Mai intai verificati disponibilitatea numelui de domeniu pe website-ul unui registrar (exemplu). Toti registrarii de domenii vor avea aceasta optiune de cautare pe website-urile lor.
Ce sa luati in calcul atunci cand alegeti un nume de domeniu
- Luati in considerare pronuntia. Inainte de a alege un nume de domeniu, luati in considerare cum suna acesta cand este rostit cu voce tare. Un nume de domeniu greu de pronuntat poate impiedica retinerea numelui brandului si transmiterea acestuia prin viu grai.
- Luati in considerare ortografia. Un nume de domeniu usor de scris este mai usor de gasit. Daca aveti bugetul necesar, puteti chiar sa achizitionati si alte variante ale domeniului dvs., pe care sa le redirectionati catre adresa URL principala.
- Pastrati-l cat mai scurt posibil. Cu cat numele este mai lung, cu atat sunt mai multe sanse ca vizitatorii sa va uite numele de domeni sau sa faca o greseala de scriere/rostire. Incercati sa pastrati numele de domeniu la o lungime de maxim 15 caractere.
Ce sa NU faceti atunci cand alegeti un nume de domeniu
- Nu folositi cuvinte care pot deruta oamenii. Ortografiile amuzante sau cuvintele care pot fi scrise in moduri diferite ar putea ingreuna clientilor gasirea website-ului dvs.
- Nu fiti prea limitativ. Alegerea cuvintelor cheie care descriu marca dvs. este o idee buna, dar nu fiti prea specific. Lasati-va posibilitatea extinderii activitatii.
- Nu utilizati cratime. Cratimele fac numele dvs. de domeniu mai greu de retinut si cu cat este mai greu de retinut, cu atat cresc sansele ca oamenii sa faca greseli in timp ce incearca sa-l gaseasca.
- Nu folositi acronime. Cu exceptia cazului in care oamenii va cunosc afacerea printr-un acronim (de ex. ICANN), cel mai bine este sa nu folositi acronime. Este putin probabil ca potentialii vizitatori sa va gaseasca numele de domeniu daca utilizati o versiune prescurtata a numelui companiei dvs.
- Nu utilizati niciun nume de marca sau marci comerciale existente. Asigurati-va ca nu utilizati nume de marci inregistrate inainte de a cumpara un nume de domeniu. Utilizarea neautorizata a unei marci comerciale poate duce la actiuni legale si suspendarea site-ului dvs.
De ce alegerea unui nume bun de domeniu conteaza
Daca infiintati o companie este recomandat sa alegeti un nume de domeniu memorabil pentru site-ul dvs. Numele de domeniu potrivit poate ajuta afacerea dvs. sa se claseze mai sus in rezultatele motoarelor de cautare si va fi mai usor de retinut pentru oameni. Este mai usor clienti sa recomande site-ul dvs. altora si este prima impresie pe care o au vizitatorii atunci cand va gasesc online.
Numele de domeniu web pe care il alegeti poate fi folosit si pentru adresele de e-mail ale companiei dvs., oferind in esenta marketing gratuit pentru compania dvs. Adaugarea numelui dvs. de domeniu la semnaturile de e-mail, cartile de vizita, reclamele, buletinele informative, brosurile si alte materiale promotionale poate fi, de asemenea, o modalitate excelenta de a va promova marca offline.
Luati in considerare achizitionarea diferitelor extensii de domeniu asemanatoare, precum si versiuni scrise gresit. Acest lucru impiedica concurentii sa inregistreze variatii similare si va asigura ca clientii dvs. sunt redirectionati catre site-ul dvs., chiar daca tasteaza accidental numele de domeniu gresit.