13 septembrie 2024
ActualitateCredeați că ați scăpat doar cu pistele de biciclete? Vin benzile speciale...

Credeați că ați scăpat doar cu pistele de biciclete? Vin benzile speciale pentru autobuze

* se pregătesc zonele cu taxe pentru mașini

Dacă cineva credea că circulația auto a fost dată peste cap doar de implementarea pistelor de biciclete, s-a înșelat. Urmează implementarea benzilor speciale pentru autobuze, un proces care a început deja pe Calea Bârladului din Bacău.



Astfel, prima bandă de pe sensul de mers de la intrarea în oraș a fost semnalizată ca fiind rezervată autobuzelor. Această bandă nu va mai putea fi folosită de alte mașini și nici nu se va putea parca pe ea.

Acest lucru complică viața locuitorilor din zonă, care credeau că, dacă banda pentru biciclete le-a luat parcările de pe sensul spre ieșirea din Bacău, ar putea parca pe prima bandă pe sensul de intrare.

Implementarea benzilor speciale pentru autobuze a stârnit nemulțumiri printre locuitorii din Bacău, în special pentru cei care locuiesc de-a lungul Căii Bârladului. Aceștia s-au confruntat deja cu pierderea locurilor de parcare din cauza pistelor de biciclete instalate pe sensul spre ieșirea din oraș.

Acum, interdicția de a parca pe banda rezervată autobuzelor de pe sensul de intrare complică și mai mult situația parcărilor. Locuitorii se văd nevoiți să găsească alternative, care de multe ori sunt mai îndepărtate și mai puțin convenabile.

Legea Mobilității Urbane Durabile

Legea privind mobilitatea urbană durabilă, adoptată în primăvara trecută, impune măsuri clare și termene precise pentru încurajarea mobilității urbane. Orașele mari sunt obligate să adopte măsuri precum instituirea de benzi unice, extinderea zonelor pietonale, restricții de acces pentru anumite categorii de mașini, asigurarea unui transport public accesibil și predictibil, și construirea de terminale intermodale.

Obligativitatea benzilor dedicate

Municipiile reședință de județ trebuie să instituie benzi dedicate transportului în comun până la 31 decembrie 2025. Aceste benzi sunt destinate liniilor de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h. Legea stabilește, de asemenea, că străzile trebuie proiectate cu benzi unice pentru transport și piste pentru bicicliști, inclusiv prin reducerea limitelor de viteză pentru autovehicule, cu obligația de a asigura o rețea ciclistă completă.

Niciun vehicul, în afară de cele de transport în comun, nu are dreptul să circule pe benzile speciale pentru autobuze. Nu există o distanță minimă permisă, ceea ce înseamnă că orice vehicul surprins pe banda pentru autobuze va fi amendat, indiferent de distanța parcursă. Sancțiunile variază între 870 și 1.160 de lei, echivalentul a 6-8 puncte de amendă.

Zone cu nivel scăzut de emisie

Un alt aspect al legii este instituirea zonelor cu nivel scăzut de emisie (ZNSE), care pot avea tarife de acces sau reguli stricte de acces. În aceste zone, accesul este permis doar vehiculelor care îndeplinesc anumite standarde de emisii sau plătesc un tarif. Bacăul, alături de alte 12 orașe mari, are obligația de a reglementa astfel de zone până la finalul anului 2025.

 



spot_img
spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img