15 noiembrie 2024

Copiii colorează viața 2020

Asociația Papillon Clinique a derulat în perioada 12 august – 13 noiembrie 2020, la nivelul Județului Bacău, proiectul „Copiii colorează viața 2020”.  Proiectul este realizat cu sprijinul Consiliului Judeţean Bacău.Valoarea totală a proiectului este de 38.888,89 lei, iar Autoritatea Contractantă s-a angajat să acorde o finanțare nerambursabilă de maximum 35.000 lei, echivalentă cu 90% din valoarea totală eligibilă a Proiectului.

Asociația Papillon Clinique este o organizație implicată în proiecte care susțin integrarea copiilor cu potențial adaptativ în învățământul de masă și pregătirea cadrelor didactice în vederea îndeplinirii acestei misiuni provocatoare. Susținem copii și adolescenți diagnosticați cu TSA -Tulburare de Spectru Autist, în programe de terapie, având ca obiectiv dezvoltarea potențialului maxim al fiecărui individ și de a-l ajuta să se integreze în grupuri de interes, de a găsi resursele familiilor pentru a crește abilitățile adaptative ale fiecăruia în parte.



Asociația Papillon Clinique colaborează cu instituțiile publice pentru a crește calitatea serviciilor oferite de acestea prin parteneriate public-private – cu Direcțiile de Asistență Socială și Protecția Copilului din Bacău, desfășoară activități de informare la nivelul comunității, cursuri gratuite pentru informarea cadrelor didactice, workshop-uri și sedințe de consiliere pentru părinți.

Proiectului „Copiii colorează viața 2020” este o continuare a proiectului derulat la nivelul comunității în anul 2019. Anul acesta am încheiat acorduri de colaborare cu 4 unități școlare din județul Bacău: Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Buhuși, Școala Gimnazială „Tristan Tzara” Moinești, Școala Gimnazială „Ștefan Luchian” Moinești, Școala Gimnazială „George Călinescu Onești”.

Obiectivul general al proiectului l-a reprezentat prevenirea abandonului școlar în rândul copiilor din învățământul preșcolar, din județul Bacău, cu tulburări de dezvoltare și învățare și conștientizarea în rândul cadrelor didactice a rolului pe care îl au în identificarea timpurie, a tulburărilor pervazive de dezvoltare și a deficiențelor manifestate de copii. Beneficiarii direcți ai proiectului sunt 44 de cadre didactice din cele patru unități școlare, din județul Bacău, vizate în proiect, iar beneficiarii indirecți sunt părinții și copiii care urmează cursurile acestor școli.
Un alt obiectiv vizat, al acestui proiect, a fost evaluarea complexă a abilităților adaptative și a nivelului de dezvoltare pentru copiii găzduiți într-o locuință protejată din Bacău alături de mame protejate. Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu D.G.A.S.P.C. Bacău.

Activitățile au fost complexe, au implicat resurse importante din partea echipei și a participanților și împreună am realizat întâlniri și activități cu 44 cadre didactice care au prezentat interes pentru acest subiect deoarece o parte dintre ei trebuie să gestioneze relația cu copiii cu tulburări de dezvoltare și tulburări de învățare, relația copilului cu restul colectivului, dar și cu familiile acestora. Participații au dobândit cunostințe despre: fenomenul complex al tulburărilor de dezvoltare la nivel local și național; profilul copilului cu tulburări și nevoile lui speciale; relația educator–părinte, gestionare și parteneriat; aplicare screening validat de Ministerul Sănătății, în vederea identificării cazurilor în rândul copiilor din grupele de clasă; metode de interacțiune cu copiii ce manifestă comportamente atipice sau au probleme de relaționare în grup și adaptare la modelul educațional; instrumente de lucru pentru ca abordarea în cadrul activităților să fie una coerentă și adaptată.

Am elaborat și distribuit în cadrul proiectului 100 kit-uri cu instrumente de evaluare aprobate de Ministerul Sănătății și materiale utilizate în procesele de recuperare.

Am pus la dispoziția comunității 4 bannere pe care le-am montat în cele 4 unități de învățământ din județ pentru a informa părinții despre importanța evaluării și intervenției timpurii.

În scopul informării familiilor s-au montat și 4 panouri stradale în 4 locații diferite din Bacău.
Am suplimentat numărul de instrumente de evaluare și psihodiagnostic autorizate și validate științific. Am evaluat și consiliat 8 copii și familiile lor proveniți din programul de protecție al D.G.A.S.P.C. Bacău. Am publicat materiale resurse pentru părinți și cadre didactice în presa scrisă și online cu scopul conștientizării importanței evaluării și intervenției timpurii și interdisciplinare.

Respectarea regulilor impuse de contextul actual reprezintă o normalitate pentru membrii Asociației Papillon Clinique, atât la sediul asociației, cât și în activitățile de teren, fiind norme igienico-sanitare asumate prin autorizarea activității de către D.S.P. Bacău.Feedback-ul obținut ne-a motivat pe întreaga perioadă a interacțiunilor și ne-a determinat să includem în agenda noastră de activități continuarea acestui proiect și conceperea unor noi proiecte pentru membrii comunității, cadre didactice și părinți.
Identificarea copilului cu tulburări în mediul școlar și comunicarea cu părinții, fiind un subiect destul de delicat, este uneori trecut cu vederea sau ignorat și efectul este covârșitor pentru că ajung copii în mediul școlar care nu au minimul de autonomie dezvoltat, ceea ce face procesul educațional aproape imposibil. Sunt situații concrete în care a existat abandonul școlar deoarece copilul nu face față provocărilor mediului educațional.

Tulburările în dezvoltare ale copiilor au cauze multiple, atât genetice, cât și de mediu. Manifestările sunt multiple și pleacă de la sensibilități de percepție și lipsa atenției, pot ajunge până la lipsa limbajului și a socializării, uneori agresivitate. Terapia și, implicit, recuperarea copilului se face cu specialiști, cadru didactic și cu familia care trebuie să fie pregătită să facă schimbări de atitudine și mediu.

Nivelul de acceptare al copiilor cu tulburări în cadrul grupurilor este diferit și există de cele mai multe ori obiecții ale colectivelor de copii și părinți în ceea ce privește integrarea lor în colectivitate și învățământul de masă.
Considerăm că într-o societate civilizată acceptarea este importantă, dar implicarea, înțelegerea și incluziunea arată nivelul evoluției umanității.
Avem convingerea că evaluarea timpurie și sprijinul terapeutic alături de sprijinul didactic pentru copil și familia sa reprezintă șansa de recuperare și dezvoltare către potențialul maxim al fiecăruia dintre cei identificați.
Papillon Clinique pune la dispoziția familiilor un mediu de lucru multidisciplinar, atât din punct de vedere al specializării personalului cât și din punct de vedere al dotării clinicii.

În acest mod am ales noi, echipa Papillon Clinique, să contribuim la dezvoltarea individului și a comunității!

Echipa Papillon Clinique
www.papillonclinique.ro

Proiect cofinanțat de Consiliul Județean Bacău prin Programul finanțărilor nerambursabile din bugetul propriu pentru anul 2020 conform Legii nr. 350/2005.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014