Dupa rusinea de iarna trecuta, edilii vor sa ofere pe 4 ani serviciile de deszapezire
Municipalitatea vrea sa incredinteze serviciile de deszapezire a orasului pe o perioada de 48 luni, in baza unui contract cadru. Valoarea acestuia a fost estimata la peste 7,4 milioane lei. Orasul va fi impartit in doua loturi, conducerea Primariei sustinând ca incheierea unei intelegeri pe mai multi ani va duce la responsabilizarea societatilor care vor executa serviciul amintit. Anul trecut, operatiunile de deszapezire au fost un esec total, conducerea Primariei fiind prinsa nepregatita de primele caderi de zapada. Ulterior, a iesit la iveala faptul ca intelegerile incheiate de municipalitate cu societatile de deszapezire erau expirate in momentul in care au cazut primele zapezi.
Primaria vrea sa spele rusinea de iarna trecuta incredintând, pe 4 ani, serviciile de deszapezire. Mutarea edililor survine experientei de asta iarna, când – in frunte cu primarul Romeo Stavarache – intreaga conducere a municipalitatii i-a acuzat pe „drumari” ca nu si-au respectat obligatiile contractuale si nu s-au ocupat de deszapezirea celor 20 de loturi in care fusese impartit orasul.
Valoarea estimata a contractului-cadru pe care edilii vor sa-l incredinteze, pe 48 de luni, este de aproximativ 1,65 milioane euro. Orasul urmeaza sa fie impartit in doua loturi de executare a serviciilor de deszapezire, ambele fiind evaluate la peste 800.000 de euro.
„Operatorul este responsabilizat”
Conducerea Directiei Servicii Publice (DSP) din subordinea municipalitatii spune ca pentru a putea controla costurile deszapezirii este necesara incheierea unor contracte cu societati care au potential de lucru. Viorica Marcu, directorul DSP a declarat pentru Desteptarea ca cei care vor câstiga contractul-cadru vor putea sa asigure servicii complete de deszapezire.
„Experienta noastra arata ca am avut contracte cu mai multe firme care aveau doar o dotare secventiala, pe anumite operatiuni. Se doreste acum sa se mearga la pachet cu activitatea asta. Se creeaza astfel si avantajul, pentru firme, de a se dota cu utilaje specifice, pe termen lung. Daca vrem sa avem control pe activitatea asta, trebue sa sa avem contracte cu firme care au un potential de lucru semnificativ”, a afirmat Marcu.
Potrivit viceprimarului Dragos Luchian clauzele cuprinse in viitoarea intelegere sunt drastice. „Mi se pare normal sa ai un contract cu un operator care sa efectueze serviciul pe mai multi ani. In primul rând, operatorul este responsabilizat. Omul stie ca trebuie sa-si faca treaba. Sunt clauze drastice pentru ce inseamna intârzieri sau neducerea la bun sfârsit a obligatiilor contractuale”, a opinat edilul.
Orasul, „rupt” in doua
Spre deosebire de anii trecuti, municipiul Bacau va fi impartit in doua loturi aferente serviciilor de deszapezire. Anul trecut, Primaria a scos la licitatie 20 de loturi pentru executarea deszapezirii.
Cele doua loturi au fost scoase la licitatie separat, sub egida acordului cadru evaluat la peste 7,4 milioane lei. Data limita de depunere a ofertelor este 31 octombrie, urmând ca pe 20 noiembrie conducerea municipalitatii sa stabileasca cine se va ocupa de deszapezirea orasului in urmatorii 4 ani.
„Vor fi doar doua loturi. Anul trecut au fost 20. Eu zic ca va fi mai usor de controlat in doua loturi, si din partea lor si din partea noastra”, a declarat Viorica Marcu. Câstigatorul licitatiei urmeaza sa asigure deszapezirea strazilor din municipiu, imprastierea materialelor antiderapante, aplicarea solutiilor antipolei, precum si transportarea zapezii adunate de pe arterele rutiere. Acordul cadru vizeaza si un numar maxim de agenti economici, 10, cerintele fiind semnificative. Pentru fiecare din cele doua loturi, câstigatorul licitatiei va trebui sa mobilizeze 14 buldoexcavatoare, 9 utilaje cu lama pentru deszapezire, 3 autospeciale, 18 miniexcavatoare, 16 camioane, 2 autogredere.
Sare si nisip de 500.000 lei
Concomitent cu procedura de incheiere a acordului cadru pe deszapeziri, municipalitatea vrea sa cumpere nisip si sare in valoare de peste 500.000 lei. Edilii vor achizitiona 1700 tone de sare, respectiv 2500 metri cubi de nisip. Data limita de depunere a ofertelor este 8 octombrie, evaluarea ofertelor fiind programata pentru 29 octombrie 2012.
Cum a fost iarna trecuta
„Drumari” acuzati de edili, contracte expirate inainte de inceperea ninsorilor si un noian de nesimtire
Iarna trecuta operatiunile de deszapezire s-au dovedit o reala provocare, municipalitatea fiind prinsa complet nepregatita de caderile de zapada. Desteptarea a prezentat mai multe informatii din care reiesea ca intelegerile cu drumarii expirasera cu mult inainte de primele ninsori si ca deszapezirea s-a realizat „la negru”, fara o baza legala temeinica.
In incercarea de a-si spala imaginea sifonata, primarul Stavarache a iesit in mai multe conferinte de presa acuzându-i pe drumari ca nu si-au facut treaba si ca acestia vor suferi repercusiuni. Nici pâna azi Primaria nu a actionat impotriva vreunei societati care s-a ocupat de deszapezire pe parcursul iernii trecute.
Mai mult, din documentele existente pe portalurile de licitatii a reiesit ca sumele afectate finantarii serviciilor de deszapezire au fost ridicole. Loturi numarând zeci de strazi aveau prevazute bugete de câteva mii de lei, total insuficiente pentru sustinerea operatiunilor.