8 din 10 consumatori consideră că este important și foarte important să cunoască ingredientele alimentelor și băuturilor pe care le consumă, le cumpără doar din locuri sigure, controlate de autorități; în plus, tot în mare și foarte mare măsură, aproximativ 8 din 10 respondenți sunt preocupați să consume alimente și băuturi cu un conținut scăzut de aditivi. 4 din 10 consumatori au o opinie pozitivă față de pasteurizarea alimentelor și băuturilor, iar aproximativ jumătate dintre respondenți despre ambalarea acestor produse.
Tetra Pak®, lider mondial în furnizarea de soluţii pentru procesarea şi ambalarea produselor alimentare, anunță rezultatele studiului național de opinie Percepția și atitudinile consumatorilor români față de siguranța alimentară, alimentele și băuturile lichide realizat de către compania Exact Cercetare și Consultanță în perioada octombrie-noiembrie 2014.
„Siguranța alimentară a fost și rămâne una dintre prioritățile companiei Tetra Pak, iar studiile ne demonstrează că este o prioritate și pentru consumatori, atât în România, cât și în lume. Prin campania “Lucrurile bune vin în ambalaje Tetra Pak” continuăm eforturile noastre de informare a consumatorilor despre importanța siguranței alimentare, alimentația echilibrată și beneficiile pasteurizării și ambalării produselor alimentare lichide. Ne bucurăm să constatăm nivelul crescut al percepției pozitive a consumatorilor față de pasteurizarea și ambalarea produselor alimentare lichide, două procese care contribuie la siguranța alimentară și protejarea produselor”, declară Cristina Dumitru, Communications Director Tetra Pak South Eastern Europe.
PRINCIPALELE REZULTATE ALE CERCETĂRII
Siguranța alimentară: preocupare pentru alimente sănătoase, fără aditivi, din surse controlate
• 88% dintre români cred că alimentația influențează în mare și foarte mare măsură starea de sănătate (71% dintre femei și 57% dintre bărbații respondenți)
• Tot aproximativ 9 din 10 respondenți consideră că alimentația influențează dezvoltarea copilului și sănătatea copilului și a familiei
• Sintagma “siguranță alimentară” este cel mai des asociată spontan cu alimente sănătoase, nealterate (1 din 4 respondenti) și cu alimentele fără aditivi alimentari (precum coloranți, conservanţi, etc.) (1 din 5 respondenti)
• În medie, românii sunt cel mai preocupați: 1/ să cunoască ingredientele alimentelor și băuturilor pe care le consumă (79%); 2/ să cumpere produsele din locuri sigure, controlate de autorități (79%); 3/ să consume alimente cu un conținut scăzut de aditivi (precum conservanți, arome, coloranți) (76%);
• persoanele din segmentul de vârstă 45-60 de ani sunt mai preocupate decât tinerii (18-24 de ani) să cumpere produse cât mai puțin procesate
• Îmbolnăvirea cauzată de alimentație este cea mai mare îngrijorare a românilor privind siguranța alimentară (86%)
• Șapte din 10 consumatori consideră în mare și foarte mare măsură că este foarte important să cunoască în ce condiții au fost procesate, ambalate și depozitate alimentele
Pasteurizarea, importantă în asigurarea siguranței alimentare
• 66% dintre cei intervievați consideră în mare și foarte mare măsură că aceasta distruge microorganismele dăunătoare
• 57% sunt de părere că pasteurizarea garantează protecția și siguranța alimentelor.
Despre studiu
Studiul comandat de Tetra Pak și realizat de Exact Cercetare și Consultanță este reprezentativ pentru populația de 18-60 ani, persoane cu educație medie și superioară, rezidente în mediul urban, utilizatori de internet. Volumul eșantionului a fost de 1046 de respondenți (50% femei, 50% bărbați), persoane selectate aleator din panelul de peste 43.000 de consumatori ai agenției de cercetare. Culegerea și prelucrarea datelor a fost realizată în perioada octombrie-noiembrie 2014 prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Studiul are o marjă de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.
DESPRE TETRA PAK
Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 80 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială. Motto-ul nostru „PROTEJEAZĂ CE E BUN™” reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.