Sistemul integrat de management al deseurilor solide, infiintat de Consiliul Judetean (CJ) Bacau, ajunge la final. Proiectul, in valoare de 183.000.000 de lei, a permis modernizarea serviciilor si conformarea la directiva UE pe mediu (obligatorie, de altfel) din fonduri europene si guvernamentale.
Au fost inchise gropile de gunoi din sate si orase, veritabile focare de infectie, au fost achizitionate utilaje, pubele, containere, au fost construite statii de sortare si compostare a deseurilor, a fost infiintata o retea de colectare si a fost construit un nou depozit (Celula II). Cu toate astea, unii primari critica proiectul, motivul fiind ajustarea tarifelor, asa cum era prevazut in graficul de evolutie a preturilor aprobat de consilieri in urma cu 5-6 ani.
“Proiectul traverseaza o perioada foarte grea, o perioada de campanie electorala si sunt, din pacate, demersuri in dezbaterea publica ce ingreuneaza derularea proiectului, dar mergem inainte. Subliniez doar ca suntem singurul Consiliu Judetean din tara care a acoperit cofinantarea. In rest, Consiliile Judetene s-au indreptat catre Consiliile Locale beneficiare, indiferent daca vorbim de municipii, orase sau comune. CJ Bacau a inteles de la inceput sa acopere cofinantarea din bugetul sau astfel incât acest proiect sa nu aiba probleme in derulare”, a declarat Dragos Benea, presedintele CJ Bacau. Acesta a precizat ca discutia va lua alt curs dupa 5 iunie, când “sunt convins ca aceste probleme se vor rezolva sau debloca.”
In asteptarea unui operator…
“Mergem inainte” a spus Dragos Benea, iar asta a presupus luarea unor masuri care vizeaza gestionarea sistemului si transferarea de bunuri si terenuri. “Proiectul se apropie de final, de aici si necesiatea trecerii tuturor bunurilor rezultate in urma implementarii proiectului in domeniul public al judetului”, a explicat Nina Chiper, coordonator program.
O alta masura a fost infiintarea Serviciului Public de Administrare a Sistemului de Management al Deseurilor in cadrul CJ Bacau. Depozitul din Nicolae Balcescu, infiintat prin programul ISPA, se va umple in 3-4 luni, deci va fi necesara deschiderea Celulei II.
Aceasta face obiectul unei proceduri de licitatie care nu este finalizata. “Pentru a nu se ajunge in situatia de a se inchide Celula I si a nu avea unde duce deseurile din judet este necesara infiintarea acestui serviciu, conform legii, serviciu care va gestiona activitatea de depozitare pâna când vom avea un operator”, a precizat Nina Chiper. In conditiile in care Celula I se inchide, iar licitatia pentru Celula II se prelungeste, in lipsa acestui serviciu al CJ Bacau, deseurile ar fi fost transportate in alte judete, ceea ce ar fi fost extrem de costisitor.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.