Școala Gimnazială Sascut a primit, prin derularea proiectului Narada, finanțare în valoare de 38 356 de lei, fonduri investite în infrastructura informatică a unității școlare, prin achiziționarea de table interactive echipate corespunzător.
Totul a început cu o poveste… Dacă în secolul trecut, predecesorii noștri foloseau condeiul, cărbunele, tăblița de lemn, generația actuală a înlocuit acestea cu iPad-ul, tableta, tabla interactivă. Suntem martori unei evoluții a tehnologiei, a dezvoltării școlii românești prin dotarea acesteia cu echipamente de ultimă generație. În ultimii ani, sistemul educațional a trecut printr-un proces de modernizare continuă, de revitalizare, beneficiind uneori de instrumente de finanțare externă și de avantajele tehnologiei.
Povestea noastră a început în luna martie a acestui an, prin înscrierea propriu-zisă în proiectul Narada. A fost o încercare timidă, dar încrezătoare, iar rezultatele nu au întârziat să apară.
Școala Gimnazială Sascut a primit, prin derularea acestui proiect, finanțare în valoare de 38 356 de lei, fonduri investite în infrastructura informatică a unității școlare, prin achiziționarea de table interactive echipate corespunzător.
,,Profesorii sunt factorii cu cea mai mare influență asupra învățării” (John Hattie)
Îmbrățișând această idee, considerăm că este necesară o regândire a experiențelor de învățare pe care profesorii le oferă elevilor, care au nevoie să exploreze, să descopere, să ia decizii legate de propria formare, care așteaptă să fie surprinși de ceea ce profesorul le oferă ca material de învățare.
Astfel, echipa Narada a creat platforma de învățare remedială Naradix care are drept scop aducerea educației mai aproape de copiii din mediile defavorizate. Inițiativa susținută de Ministerul Educației are menirea de a facilita accesul la educație la distanță pentru cel puțin 30.000 de elevi și cadre didactice, prin intermediul unei școli digitale alternative.
După cum bine știm, pandemia a produs numeroase manifestări negative la nivel social și, implicit, la nivel educațional. Acest proiect tinde să-și păstreze beneficiile „antepandemice”, respectiv să ofere elevilor posibilitatea învățării remediale care reprezintă o componentă esențială a programului, activitățile propuse având ca scop creșterea performanțelor școlare și a motivației pentru învățare a elevilor, iar ca obiectiv imediat remedierea lacunelor. De asemenea, este o provocare în domeniul resurselor digitale, o oportunitate de a gândi lecțiile adaptate contextului de învățare online și un schimb de experiență binevenit cu profesori din alte medii școlare.
Profesorii Școlii Gimnaziale Sascut implicați în proiect urmăresc digitalizarea materiei la disciplinele limba română, matematică, istorie și geografie pentru nivelul gimnazial. Echipa care și-a unit forțele pentru crearea lecțiilor interactive de pe această platform numără oameni tineri, deschiși, profesioniști, aceștia fiind Pascu Ion (director, prof. de matematică), Temelie Dan (prof. de istorie), Botezatu Nadia (prof. de matematică), Toma Mădălina (prof. de geografie), Comorașu Aura (prof. de limba și literatura română) și coordonatorul proiectului, prof. de limba și literatura română, Cerbu Gabriela. Pentru a obține rezultatele dorite, s-au planificat etapele esențiale pentru managementul proiectului. Planul de intervenție pentru implementare a constat în atragerea finanțării pentru dezvoltarea instituțională și realizarea unor materiale didactice interactive pentru lansarea platformei Naradix care va avea loc pe 12 iulie. Progresul semnificativ în privința dotării spațiului de învățământ, a mijloacelor și a resurselor educaționale a fost realizat prin atragerea echipamentelor pentru educație în mediul digital, iar de realizarea materialelor digitale s-au ocupat profesorii voluntari.
Dorind să se perfecționeze activitatea instructiv-educativă, s-a considerat necesară achiziționarea unor mijloace interactive, care ar facilita procesul de învățare, atât pentru activitățile față în față, cât și cele online. Înțelegând nevoia permanentă de modernizare, aceste mijloace îi ajută atât pe elevi, cât și pe profesori în activitatea din clasă, ducând la creșteri semnificative ale concentrării, receptivității și implicării elevilor în timpul orelor. Ei ne dau motive în fiecare zi să ne întoarcem cu drag, cu nerăbdare, cu pasiune la şcoală. Ei sunt copiii noştri, sunt aici, acum, şi vor ca şi noi, cadrele didactice, să fim prezente în viața lor. Să le spunem că doar ei sunt importanți, că doar ei contează, că ne bucurăm atât de mult că suntem împreună timp de o oră şi că vrem să vorbim despre aceleaşi lucruri.
Încă din faza de inițiere a proiectului, a fost stabilită interdependența dintre activități și sub-activități. De la adaptările predictive și până la cele adaptive ne-am confruntat cu o multitudine de situații ale căror rezolvare s-a bazat pe bagajul de cunoștințe, deprinderile și abordările profesorilor implicați. Demersul de a muta educația în mediul digital nu se axează doar pe a sprijini educabilii, ci și pe crearea unui spațiu virtual care să familiarizeze profesorii cu aplicațiile și platformele educaționale online, să îi ajute în realizarea activităților la clasă.
Proiectul amplu de dezvoltare Narada contribuie la dezvoltarea comunității noastre și la îmbunătățirea interacțiunilor dintre oameni, generând beneficii majore celor implicați, motiv pentru care am contribuit la crearea acestei experiențe noi pentru elevii și personalul didactic care vor accesa platforma de învățare remedială Naradix.