22 noiembrie 2024

Concursul pentru directorii de școli va avea loc pe 27 iulie! Pot participa toți cei care vor să fie directori, nu contează apartenența la Corpul experților în management educațional

Data la care va avea loc examenul național pentru concursul de directori de școli este stabilită pe 27 iulie, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a precizat că pot participa toți cei care vor să fie directori și că nu contează apartenența la Corpul experților în management educațional, așa cum era până acum.

„O să avem în data de 27 iulie cu siguranță un examen național pentru toți aceia care vor să devină directori de școli. Fără condiții de apartenența la Corpul experților în management educațional și la astfel de lucruri. Subiectele vor fi relevante și mai cu seamă vor asigura un acces echitabil al tuturor celor care se cred îndreptățiți să devină director de școală. Asta va fi prima etapă. În luna august nu se va întâmpla nimic, pentru că trebuie să respectăm dreptul colegilor la vacanță după o perioadă care i-a pus la grea încercare. Iar după începerea școlilor, în lunile septembrie-octombrie va avea loc cea de-a doua etapă – aceea a interviurilor în care vom vedea, prin consultare cu toți cei implicați, componența comisiilor care vor realiza aceste interviuri. Comisie în care sigur vor participa și reprezentanții școlii, pentru că indiferent de abilitățile tale manageriale, dacă nu ești acceptat de colectivul de profesori dintr-o școală atunci șansele de succes sunt minime. Vor fi reprezentanți ai inspectoratului, autorităților locale, vom vedea, pentru asta ne vom consulta. Dar examenul național se va derula pe data de 27 iulie”, a declarat ministrul Cîmpeanu, citat de presa centrală.



Inițial, ministrul Educației Cîmpeanu a anunțat că etapa cu proba scrisă ar trebui să aibă loc în săptămâna 5-9 iulie, iar etapa a doua a concursului național pentru posturile de directori de școli, în săptămâna 26-30 iulie 2021. Față de declarațiile inițiale, după actualele date înseamnă că examenul pentru directori va avea loc după Titularizare și Definitivat. Începutul anului școlar va fi organizat însă de actualii directori, dacă proba de interviu va fi în lunile septembrie-octombrie.

Sorin Cîmpeanu a mai explicat că dacă nu se va putea organiza acest concurs din considerente epidemiologice, oricum acesta va trebui făcut imediat după reluarea școlii, în septembrie.

În Bacău, la începutul acestui an, Inspectoratul Școlar Județean Bacău a aprobat detașarea în interesul învățământului a directorilor și directorilor adjuncți pe posturile rămase neocupate în urma concursului care a avut loc în urmă cu mai bine de patru ani. Asta ca urmare a faptului că au încetat de drept contractele de management a 123 de directori și directori adjuncți din unitățile de învățământ din județul Bacău (89 directori și 34 directori adjuncți), care au susținut concurs de ocupare a acestor funcții în 2016 în baza Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct aprobată prin ordinul ministrului educației nr. 5080/2016. Concursul a avut loc în perioada septembrie/ decembrie, iar numirile au fost din ianuarie 2017, pe un mandat de 4 ani. Din cele 89 de funcții de director vacantate, în 61 de cazuri conducerea interimară este asigurată prin detașare de către aceleași cadre didactice, iar în cazul funcțiilor de director adjunct vacantate, din cele 34 funcții în 21 de situații au fost detașate aceleași cadre didactice. Un al doilea concurs a fost în perioada iunie /august 2017, iar cei numiți pe funcție de conducere au preluat mandatele începând cu 1 septembrie 2017. De atunci nu s-au mai organizat concursuri pentru funcțiile de director/director adjunct în unitățile de învățământ preuniversitar.

 

 




Descoperă mai multe la Desteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014