,,UN Tourism” (Organizația Mondială a Turismului), agenție a Organizației Națiunilor Unite responsabilă de promovarea turismului durabil și accesibil universal, în colaborare cu ,,Basque Culinary Center”, lansează cea de-a 4-a competiție globală pentru startup-uri de turism în domeniul gastronomiei. Startup-ul este un tip de organizație temporară, care are scopul de a căuta un model de business repetabil și scalabil, ca răspuns la o problemă existentă nerezoltavă, și care, constituie etapa de trecere de la concept la realitate.
Concursul se adresează și întreprinzătorilor din România, persoane fizice sau juridice, majore și cu capacitate juridică de a se angaja, conform Capitolului 4 din ,,Termeni de Referință”, care poate fi accesat la https://www.unwto.org/startup-competition/4th-global-gastronomy-tourism-startup-competition.
Având în vedere că gastronomia este un motor în creștere pentru turism și un element major al patrimoniului cultural imaterial, misiunea organizatorilor este de a identifica provocările și proiectele și de a cataliza inovațiile care pot transforma sectorul de turism gastronomic în viitorul apropiat.
Totodată, turismul gastronomic stimulează antreprenoriatul și generarea de noi companii și organizații, prin promovarea unor valori precum sustenabilitate, calitate, autenticitate, cooperare și comunicare autentică, cu participarea tuturor părților interesate din sector, de la bucătari la mass-media, prin evidențierea moștenirii culturale a produselor și a valorilor culturale locale.
Printre beneficiile acestei competiții pot fi enumerate următoarele: mentorat de către ,,UN Tourism” și parteneri de top; suport personalizat pentru startup-ul dvs; oportunități de investiții; va face parte din Rețeaua ONU de inovare în turism; oportunități de burse pentru Academia Online de Turism; utilizarea unui spațiu în facilitățile LABe – Digital Gastronomy Lab timp de 6 luni; participă ca și companie finalistă la ediția corespunzătoare a ,,Culinary Action! – On the road”, prima competiție de startup foodtech în format roadshow; plan avansat al comunității digitale GOe pentru 6 luni, care este prima comunitate digitală din sectorul gastronomiei 360º.
Spre exemplificare, iată și câțiva dintre finaliștii concursului din 2020 și cele prezentate de aceștia, la ediția din acel an: ,,Cookly” (Thailanda): o platformă care oferă acces la tradițiile culinare prin experiențe (gătit cu localnici), conținut (rețete tradiționale și povești care evidențiază tradițiile alimentare locale) și produse (produse culinare artizanale de curățare); Foodieon (Coreea de Sud): urmărește să revitalizeze economia locală prin crearea de conținut de turneu cu ingrediente alimentare locale: cu localnici care produc ingrediente locale, re-branding și creează conținut local de turism cu ingrediente alimentare și publicitate pentru turiști să călătorească local și să consume ingredientele locale, iar apoi să distribuie venituri cu proprietarii de afaceri locali; UpperEat (Danemarca/Spania): startup care susține restaurante independente de înaltă calitate care atrag clientul corporativ, crescându-le prețul mediu și traficul la mijlocul săptămânii, oferind cele mai bune servicii și, în același timp, controlând, studiind și reducându-le costurile. Toate acestea sunt susținute de o platformă tehnică revoluționară care conectează clienții corporativi.
Termenul limită pentru depunerea candidaturilor: 6 iunie 2024.
Informațiile au fost puse la dispoziție de dna Iulia Dăngulea, consilier la Compartimentul Serviciul Marketing și Reprezentare, din cadrul
Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, conform https://www.unwto.org/startup-competition/4th-global-gastronomy-tourism-startup-competition.
Romulus-Dan BUSNEA
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.