O firma de avocatura a primit trei milioane de euro pentru ca a reusit sa gaseasca un investitor care sa preia Aeroportul Bacau. Investitorul, insa, nu a respectat promisiunile iar contractul ar putea fi reziliat.
Cum ramâne, insa, cu comisionul de succes al firmei de avocatura? Modernizarea Aeroportului International din Bacau va intra in legenda. Poate chiar intr-una din cele 13 legende finantate la un moment dat de Consiliul Judetean si ramase in coada de peste pentru ca si povestea portii aeriene a orasului este pornita tot dinspre conducerea judetului.
Comisionul acordat firmei de avocatura e dus si nu se mai intoarce, cu toate ca poate ar fi trebuit specificat in contract ca plata acestuia sa se faca numai dupa ce se ducea la bun sfârsit contractul de modernizare.
Ce facem, insa, cu cei care ar fi trebuit sa supravegheze buna desfasurare a contractului? Ca, totusi, s-a vazut ca trece termen peste termen si concesionarul nu da nici un semn ca ar incerca sa duca la bun sfârsit angajamentul.
Pai, in loc sa se stabileasca vinovatii in acest caz, ce se face? Se pun la bataie alti bani de la buget pentru a se angaja alta firma de avocatura care sa ajute Consiliul Judetean sa rezilieze contractul. Adica alti bani, alta distractie!
Cu alte cuvinte, pentru un contract pagubos, care ne-a lasat cu Aeroportul in… aer, am platit comision de succes si urmeaza sa platim si un comision de insucces. Culmea este ca nimeni nu pare sa-si asume vreo raspundere pentru acesti bani irositi si pentru amanetarea viitorului Aeroportului.
In loc de asta ni se spune sa fim multumiti ca am avut câtiva ani un aeroport functional si am avut onoarea sa contribuim la ingrosarea averii unora.