23 decembrie 2024

„Clientii nostri sunt cei mai frumosi!”


Interviu cu Liliana Higiu, manager al Centrelor de estetica „Floare de Colt” – Bacau

– Atunci cand dumneavoastra ati pornit aceasta afacere, toata lumea se ocupa de comert, deschidea boutiquri, cumpara si vindea diferite produse. O investitie intr-un salon de infrumusetare parea un moft. Cum a venit ideea si de unde ati pornit?
– Am venit ca o alternativa moderna pentru perioada anilor ’90. Dupa mai mult timp de gandire, ne-am hotarat sa investim intr-un nou concept artistic al frumusetii.
– Cum ati rezolvat problema banilor si cine v-a acordat ajutor financiar?
– Prin munca, foarte multa munca, alaturi de sotul si familia mea. Am facut ce au facut multi romani in acea perioada, am mers in Polonia si aduceam marfa pe care o distribuiam in mai multe magazine din oras si din tara. Ne-am axat pe imbracaminte, cosmetice, accesorii, produse de calitate, care se vindeau repede. Astfel am putut sa obtinem suma de care aveam nevoie, pentru a demara o afacere. Imi doream sa deschid o casa de moda, deoarece avem un minim de experienta si o atractie pentru acest domeniu, dar am ales sa dezvolt o alta ramura a frumusetii, pentru a fi cat mai aproape de viitorii nostri clienti. Asa am deschis primul salon de infrumusetare. Am cumparat un spatiu la parterul unui bloc, am facut cursuri la Bucuresti, m-am pregatit, ca o paranteza, eu sunt dintotdeauna o perfectionista, nu ma apuc de o treaba daca nu ma pricep foarte bine la ea. Am creat un concept inspirat din cele mai moderne saloane europene din acea perioada.



Puternica si suava

– Imi place denumirea de Floare de colt. Cine a fost cu ideea?
– A fost o intreaga istorie. Am procedat ca la botezul unui copil, am facut liste intregi cu posibile denumiri in urma carora ne-am hotarat asupra conceptului “Floare de colt”, puternica si suava, denumire ce a prins foarte repede la public. Este o floare puternica, ce rezista acolo in conditii vitrege, chiar daca este delicata si firava – o floare rara. Am comparat-o cu viata si ne-am gandit ca acelasi lucru se intampla si in viata de zi cu zi. Noi speram ca afacerea noastra sa dainuie ca si floarea de colt adevarata.
– Mi-ati spus ca sunteti o perfectionista, o persoana exigenta. De unde atunci specialisti pentru acest gen de salon?
– La inceput am avut doi colaboratori coafori, apoi o manichiurista, o cosmeticiana si doi frizeri. Am ajuns la acel prim salon la sase persoane angajate. Am capatat experienta, clientii nostri aveau incredere in noi, am colaborat cu mari firme de profil din tara si strainatate. Firmele ne asigurau produsele, dar ne specializau si personalul nostru pentru implementarea cat mai corecta a brandului in salon. Am participat la seminarii, concursuri regionale, nationale si internationale, unde am castigat multe premii importante. Cererea a crescut, iar dupa patru ani, am adaugat acestui concept un nou salon, mai cochet si mai modern. Trebuie sa stiti ca personal la nivelul pretentiilor noastre nu se gasea si am decis sa deschidem o scoala de formare profesionala, pentru a avea cei mai buni stilisti. Acreditarea scolii am obtinut-o odata cu legalizarea acesteia. Eu am fost la specializare in Germania, am participat la un concurs la Berlin si am vazut ca lumea in care am intrat se dezvolta din ce in ce mai mult si standardele sunt foarte ridicate, iar prin activitatea noastra putem oferi clientilor atat imaginea pe care si-o doresc, cat si o stare de spirit foarte buna. In acest fel, in fiecare an merg afara si particip, eu sau colaboratorii mei, la tot felul de concursuri si specializari, pentru a vedea trendurile in domeniul nostru, din punct de vedere cromatic, liniile tunsorilor, machiaje si accesorii. Este foarte important in bransa noastra sa fii la curent cu ce se intampla, care este moda in tara si peste hotare. Un alt congres important la care am participat a fost la Las Vegas, loc de unde am adus foarte multe idei noi in ceea ce priveste conceptul de frumusete al femeilor si barbatilor. In spatele acestor activitati exista multa munca, pasiune si daruire.
Stilisti marca Floare de Colt

– Relatia cu clientii este una dificila, sunt, am inteles, din ce in ce mai pretentiosi. Cum se stabileste relatia dintre client si persoana de la scaun? El nu stie ce vrea, atunci cum se ajunge la un “produs” final?
– Pentru noi relatia cu clientul este una speciala, deoarece noi le oferim consultanta profesionala, efectuam diagnostice la orice tip de serviciu si in acelasi timp pastram o comunicare permanenta cu clientii saloanelor. In ajutorul clientilor vin revistele de specialitate, cataloagele, internetul etc. Adaptam recomandarile noastre la personalitatea si cerintele lor.
– Cum v-a venit ideea ultimului concept, “Floare de colt” pentru copii?
– Aceasta idee a venit ca un feedback din partea clientilor, acestia solicitand pentru copiii lor un spatiu prietenos. Am vrut sa facem, din venirea copiilor la salon, un moment placut, un loc unde sa se joace, sa-si aranjeze parul, sa fie rasfatati si sa socializeze. La salonul destinat copiilor si intregii familii, clientii pot beneficia de masaj si salina. In spatiul de joaca destinat copiilor organizam petreceri si aniversari pentru acestia.
– Ce servicii ofera Centrul de Estetica „Floare de Colt”?
– Noi oferim o gama complexa de servicii in domeniile: infrumusetare si remodelare corporala, faciala, machiaje, frizerie, manichiura si pedichiura, coafura, folosind cele mai pretioase branduri pentru a intregi calitatea serviciilor. De asemenea, “Floare de colt” are si o scoala de formare profesionala pentru toate domeniile de infrumusetare, unde se pot intrece cei mai buni dintre cei mai buni. Pe langa serviciile amintite, centrele de estetica “Floare de colt” si-au format o maniera personala de a primi si servi clientii, oferind o atmosfera prietenoasa de relaxare, un protocol care sa satisfaca toate exigentele.

15 ani cu cea mai rara floare

– M-ati lamurit. Mi-ati spus ca la baza sunteti chimist. Unde ati profesat?
– Am profesat la Letea, de unde am plecat cu dorinta de a intemeia propria afacere.
– Am vazut in oras o ampla campanie de promovare a centrelor “Floare de colt”. In conditiile in care sunteti deja cunoscuti, pentru ce mai este nevoie de publicitate?
– Am deschis anul trecut Salonul pentru copii si am vrut sa-l facem cunoscut, anul acesta am implinit 15 ani de activitate si am dorit sa stie si bacauanii acest lucru, prilej de sarbatoare pentru noi, de mandrie si de multumire pentru noi si pentru clientii nostri fideli. La 15 ani suntem mari, ne indreptam spre maturitate si daca am rezistat si in aceasta perioada mai grea, de criza, se datoreaza in cea mai mare parte profesionalismului de care dam dovada si seriozitatii fata de cei care ne trec pragul. Ma intrebati de efectele crizei. Noi aproape ca nu am simtit aceasta criza, deoarece segmentul nostru de clienti se ingrijeste permanent, iar in perioada evenimentelor doresc sa arate special.
– Am vazut anul trecut o initiativa in premiera in Bacau, un periplu al mireselor prin oras. Tot o initiativa importata?
– La evenimentul pe care l-ati mentionat am lansat colectia de coafuri si tunsori “Floare de colt”, pentru mirese si miri. Tot pentru mirese venim cu propuneri de culoare pentru par, machiaje, manichiura si pedichiura. Tot evenimentul se desfasoara in cadrul saloanelor noastre, lucrarile efectuandu-se live, in fata unui juriu de specialitate de la Bucuresti. Dupa premiere facem o defilare prin oras. Este o manifestare complexa, cu limuzine, muzica, televiziune, fotografii. A fost apreciata foarte mult initiativa noastra.

De la Glamazoana la Polaris

– Mereu vorbiti de “noi”. Care noi?
– Eu, sotul meu si fiica noastra. Este o afacere pe care am crescut-o ca pe un copil, ca pe al doilea copil al nostru. De asemenea, cand zic “noi” ma refer la toti cei 60 de colaboratori pe care ii consider o a doua familie. Datorita faptului ca suntem o echipa foarte puternica, am obtinut numeroase premii la concursurile de specialitate si de asemenea suntem acreditati ISO. Prin Scoala de formare profesionala „Floare de colt” am obtinut fonduri Phare si suntem in curs de a mai realiza un proiect asemanator.
– Dupa evolutia afacerii ma gandesc ca nu stati pe loc, ceva mai exista in planurile de viitor. Ce o sa mai auzim in anii urmatori despre „Floare de Colt”?
– Creste si infloreste. Avem un mare proiect pe care il vom demara anul viitor. Acest proiect contine realizarea celui mai grandios spatiu alocat frumusetii din tara. Sotul meu se ocupa de aceasta lucrare. Fiica noastra, Anca-Alexandra, a absolvit arte decorative si design textil ambiental si ii vom oferi si ei posibilitatea de a-si dezvolta o afacere, poate in domeniul modei. Acum este designer si model la Bucuresti si chiar astazi, vineri, isi va lansa propria colectie la Bucharest Fashion Week.
– Daca tot vorbim de trend, de moda, de infrumusetare, care-i trendul anul acesta?
– Anul acesta avem lansate patru trenduri: 1. Glamazoana, trend in care au fost propuse culori inspirate din natura: aramiu, brun, bejuri cu accente de blond natural. 2. Lumina este un alt trend care se adreseaza persoanelor care prefera blondurile, persoane puternice si independente. 3. Urmeaza trendul Pasionista, adresat femeilor pasionale, romantice, sexy, care adora culoarea rosie, inclusiv in parul lor. Anul acesta, culorile vedeta pentru par sunt rosu, aramiu, blond-aramiu. 4. Office-Polaris, pentru femeia care lucreaza in domenii oficiale publice, unde se impune o tinuta office. Acest trend propune culori inchise, sobre, tunsori foarte grafice, foarte clare.

Talismane cu noroc

– Doamna Higiu, am vorbit mai multe de moda pentru femei, de trenduri feminine, dar cu barbatii ce facem, ei nu intra in vederile dumneavoastra?
– Aceste trenduri sunt propuse atat pentru femei, cat si pentru barbati, segment de clienti care in salon are o importanta aparte. Din ce in ce mai multi barbati doresc servicii complexe faciale, corporale, manichiura si pedichiura. Frizerii nostri participa la seminarii speciale in domeniu pentru a fi la curent cu trendurile anului.
– Purtati multe bijuterii din aur. Au vreo semnificatie sau fac parte din trend?
– Bijuteriile mele sunt adevarate talismane. Au valoare sentimentala si ma simt foarte bine atunci cand “stralucesc”.
– De ce nu aveti un telefon mobil personal?
– Vorbesc foarte mult la telefon in fiecare zi, iar in timpul liber doresc sa nu fiu deranjata.
Gheorghe Baltatescu



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img