Ford pregateste o ofensiva low-cost in tarile emergente. Americanii vor construi un model subcompact ieftin. Automobilul de clasa B ar putea fi construita la uzina de la Craiova.
Modelul va fi cel mai ieftin Ford, reprezentând o varianta mai accesibila la Ka, Fiesta sau Figo. inca nu se stie daca Ford va renunta la modelul KA sau modelul low-cost va fi produs in paralel cu acesta. Automobilul va fi echipat cu motoarele de 1 litru din generatia Ecoboost, fabricate la Craiova, scrie presa din Brazilia si India.
Masina va fi comercializata, pentru inceput, in China, India si Brazilia, dar urmeaza sa devina o "masina globala" si sa fie vânduta pe tot mapamondul. Cel mai probabil, noul Ford va fi produs mai intâi in India, dar modelul low-cost va fi fabricat si in Europa si America de Sud. Ford a anuntat ca va produce, pe lânga modelul B-Max, inca un model de clasa B la uzinele din Craiova incepând de anul viitor. Noul vehicul va inlocui productia Ford Transit Connect, planificata initial pentru fabrica din România. Productia lui Transit Connect va fi mutata in Spania, la Uzina din Valencia.
Pâna când va ajunge in Europa (nume de cod B562), când cel mai ieftin Ford va intra in concurenta directa cu Sandero in America de Sud, unde este comercializat sub marca Renault si este unul dintre cele mai populare modele.
Ford vrea sa câstige o cota de piata mai buna in Brazilia unde segmentul subcompactelor ieftine reprezinta 75% din piata auto. in india, constructorul american vrea sa ajunga numarul 1 pe piata auto in urmatorii ani.
Modelul va avea o platforma complet noua si va fi comercializat in India si China incepând din 2014. Americanii se asteapta la o productie anuala de circa 2 milioane de vehicule.
Sandero este comercializat in America de Sud sub brandul Renault. Noile Renault Sandero si Sandero Stepway vor iesi pe piata din America de Sud (Brazilia si Argentina) in 2012. Francezii vor sa-si creasca vânzarile in regiunea Americilor la 400.000 de automobile pâna in 2013, de la 225.000 in 2009, respectiv 310.000 anul trecut.
Brazilia, cu vânzari de 160.297 de autoturisme si autovehicule comerciale in 2010, este a doua mare piata a Renault la nivel mondial, dupa Franta. Anul trecut, potrivit datelor Renault, s-au vândut 146.000 de masini Sandero sub brandul Dacia. Sub brandul Renault, inca 154.000 de masini. (Money)