Biblioteca „Radu Rosetti”, din Onești, deține, din 15 iunie, cel mai avansat Agent Virtual (AV) dedicat unei biblioteci publice din România, grație colaborării cu Digital Transformation Council. Acesta poate fi accesat pe site-ul www.bibliotecaonesti.ro, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an, fiind cel mai harnic angajat non-stop al Bibliotecii, în slujba utilizatorilor săi.
„Zilele Culturii Călinesciene”, manifestare organizată de Primăria Onești și Fundația Națională „G. Călinescu” din municipiu, au reprezentat ocazia lansării acestui instrument #AI (Artificial Intelligence) de informare și educare a tinerilor și adulților din Onești și de pe întreaga Vale a Trotușului.
Avantajele unui asemenea Asistent
- Îmbunătățirea Serviciilor pentru Utilizatori. AV oferă informații despre colecțiile disponibile, noutățile adăugate, programele și evenimentele organizate de bibliotecă. De asemenea, poate ajuta la localizarea cărților sau a altor resurse și poate ghida utilizatorii la secțiunile relevante.
- Eliberarea Personalului. Cu ajutorul unui asistent virtual, personalul bibliotecii poate să se concentreze pe sarcini mai complexe și pe interacțiuni directe cu utilizatorii, în vreme ce întrebările mai generale și repetitive sunt gestionate automat.
- Acces Personalizat la Informații. AV poate oferi recomandări personalizate în funcție de preferințele și istoricul de lectură al utilizatorilor, îmbunătățind astfel experiența lor și crescând interesul pentru lectură.
- Sprijin Educațional. Bibliotecile sunt adesea utilizate de elevi și studenți în căutarea de resurse academice. Un asistent virtual poate fi un sprijin valoros în găsirea materialelor de studiu, ghidând utilizatorii către resursele relevante pentru proiectele și cercetările lor.
- Inovație și Modernizare. Instalarea unui asistent virtual demonstrează angajamentul bibliotecii de a adopta noi tehnologii și de a se moderniza, atrăgând astfel noi utilizatori și fidelizându-i pe cei existenți.
- Suport Multilingv. Un asistent virtual poate susține utilizatorii vorbitori de alte limbi, oferind răspunsuri și informații în multiple limbi (95 la noi), ceea ce promovează incluziunea și diversitatea culturală.
- Colectare de Date și Feedback. Asistentul virtual poate colecta date despre întrebările frecvente și nevoile utilizatorilor, oferind astfel informații valoroase pentru îmbunătățirea constantă a serviciilor bibliotecii.
Ionuț Tenie, directorul Direcției Cultură din Onești: „Instalarea unui asistent virtual într-o bibliotecă publică aduce multiple beneficii, sporind accesibilitatea și satisfacția utilizatorilor. Un asistent virtual poate răspunde la întrebări și oferi informații 24/7/365. Asistentul Virtual îi ajută pe utilizatori să obțină răspunsuri rapide la întrebările lor și să acceseze resurse în timpul și în afara programului de funcționare al bibliotecii.”
Ion Vaciu – Președintele Digital Transformation Council: „Implementarea unui asistent virtual într-o bibliotecă publică îmbunătățește considerabil accesul la informații, eficiența serviciilor oferite și nivelul de satisfacție al utilizatorilor, contribuind astfel la creșterea relevanței și popularității bibliotecii în comunitate.”