29 decembrie 2024

Ce se întâmplă cu mașinile britanice după Brexit? Răspunde RAR

Consiliul European a oferit UK o amânare a Brexitului până în data de 12.04.2019. În acest context, dacă ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană se va realiza FĂRĂ ACORD, Registrul Auto Român reamintește că va opera o serie de modificări în procedurile specifice vehiculelor cu volan pe dreapta, aduse din UK. Eventualele modificări se vor aplica din data de 13.04.2019, NUMAI ÎN CAZUL UNUI BREXIT FĂRĂ ACORD și nu vor afecta vehiculele deja înmatriculare în România.

Niciun autovehicul deja înmatriculat în România NU va fi afectat de următoarele modificări care ar putea interveni!



1. Vehiculele noi, care au fost omologate UE de tip de către UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip și certificatul de conformitate (CoC) aferente își pierd valabilitatea de la data menționată mai sus. Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condițiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK și care nu a fost încă înmatriculat, își va pierde valabilitatea și nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situație până cel mai târziu la data de 12.04.2019.

2. De la aceeași dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerințelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terțe. În cazul emisiilor poluante se impune condiția privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.

3. Începând cu 13.04.2019, autovehiculele utilizate (second-hand), cu postul de conducere pe partea dreaptă și care provin din UK, nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate.

4. Inspecția Tehnică Periodică efectuată în UK la vehiculele utilizate (second-hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală și eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR.

În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în UK.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img