Schimbul de ulei este o operatiune pe care orice conducator auto trebuie sa o faca din cand in cand. Cu toate ca este recomandat ca aceasta operatiune sa fie efectuata intr-un service specializat, iata cateva sfaturi pe care cei de la VadAuto le-au pregatit pentru dumneavoastra in cazul in care decideti sa mergeti pe cont propriu sau nu aveti cum sa ajungeti la service:
1.Temperatura optimă
Deși uleiul fierbinte curge ușor, acesta provoacă arsuri serioase. Pentru a evita acest lucru asigurați-vă că știți când este cel mai potrivit moment să faceți un schimb de ulei. Dacă vehiculul a fost condus recent, așteptați 20-30 de minute înainte de a scurge uleiul. Iar dacă motorul este rece, porniți-l pentru 2-3 minute; temperatura se va ridica la aproximativ 37⁰C, suficient de cald încât să curgă ușor fără să vă ardă. Totuși, este indicat să purtați mănuși atunci când realizați schimbul.
2. Tava de scurgere
Doar nu veți lăsa substanța aceasta să curgă liberă pe podea; aveți nevoie de o tavă de scurgere. Acestea sunt de mai multe tipuri: fără capac, pâlnie cu orificiu de scurgere și semi-deschis cu orificiu de scurgere; iar cea mai bună este una care are pâlnie și care acoperă uleiul complet, așa că șansele ca acesta să se verse sunt mai mici. În cazul în care nu aveți una la îndemână, puteți folosi totuși o pâlnie și o sticlă curată de care sunteți sigur că nu va curge.
Un alt detaliu important este ce facem cu uleiul vechi, iar cel mai bun mod de a scăpa de el este să îl reciclăm. Multe magazine de piese auto și service-uri colectează pentru reciclare ulei de motor și filtre folosite.
3. Cheie pentru filtrul de ulei
Pentru îndepărtarea filtrului de ulei veți avea nevoie de un instrument adecvat. Din fericire, există opțiuni care fac treaba mult mai ușoară. Fie universală sau reglabilă, asigurați-vă că ați găsit cheia potrivită.
4. Igiena
Oriunde alegeți să faceți schimbul de ulei, fie în garaj sau pe șosea, nimeni nu va aprecia petele de ulei care apar în urma lucrării. Dacă anticipați dezordine, atunci puteți așeza o perdea de dus sub mașină pe care o veți arunca pur și simplu după ce ați terminat.
5. Etanșarea filtrului
Este important să evitați o greșeală pe care tind să o facă novicii în schimbarea uleiului și anume să lase etanșarea filtrului uscată; acest lucru duce la filtre neetanșe, care curg și se pot desprinde de la sine. Pentru a evita acest lucru este îndeajuns să umpleți filtrul până la jumătate cu ulei, apoi să ungeti capacul acestuia înainte să îl instalați.
6. Garnitura
Înainte să turnați ulei în motor trebuie reinstalat stecherul. Dacă are garnitură, asigurați-vă că este prinsă bine și că ați schimbat-o dacă acest lucru este necesar, curățați orice mizerie de pe vârful magnetic și strângeți bine. Pentru a va asigura că totul este în regulă verificați specificațiile vehiculului și folosiți o cheie dinamometrica.
7. Turnarea propriu-zisă
Folosiți o pâlnie și țineți corect sticla. Tendința este de a ține sticla de ulei de motor cu canalul de scurgere în jos, dar acest lucru va face ca uleiul să stropească. Dacă țineți sticla cu canalul de scurgere în sus, uleiul va curge prin partea de jos a canalului iar aerul va intra pe partea de sus, făcând treaba mai ușoară și mai curată. În cazul în care turnați dintr-un bidon, încercați să turnați din lateral, același lucru este indicat și la soluția antigel.