Paginile de socializare abunda in aceste zile in mesaje electorale. Politicienii sau sfatuitorii lor au inteles importanta acestora si nu exista zi in care sa nu aiba activitate online.
Politicienii au inteles inca de anul trecut importanta pe care o vor dobândi retelele de socializare. S-au alaturat valului, iar campania electorala i-a impulsionat si mai mult, dovada „atacul” pe care l-au inceput inca inainte de gongul oficial al campaniei electorale.
Mircea Sprianu, o prezenta noua pe scena politica locala, si-a facut imediat ce a inceput campania electorala pagina de Facebook. Acesta posteaza zilnic relatari de la ultimele intâlniri cu alegatorii. „Am stat de vorba cu angajatii unei fabrici de confectii. Mi-au vorbit despre problemele cu care se confrunta, despre nemultumirile referitoare la faptul ca timp 4 ani au fost reprezentati de un parlamentar pe care il cunosc doar dupa nume, iar acum li s-a pregatit o noua “surpriza”: un candidat din Oltenia, un om al sistemului dornic sa ne foloseasca votul pentru orice altceva decât Bacau. Am primit si foarte multe incurajari, lucru care nu poate decât sa ma impulsioneze sa merg mai departe”, povesteste Mircea Sprianu. Contracandidatul sau direct, Cristi Manolache nu ii face concurenta atât de mare pe pagina de internet, acolo unde a postat doar acelasi afis care este lipit si in preajma blocurilor aflate in colegiu. In plus, e vizibil faptul ca a folosit aceeasi fotografie ca si la alegerile locale din iunie 2012, când a candidat pentru fotoliul de primar.
Candidatul USL in Colegiul 2 Deputati, Cosmin Necula este prezent nu doar pe pagina de socializare, ci are si un site dedicat alegerilor, prin care isi face cunoscuta platforma electorala, dar si echipa de campanie. Acesta posteaza si numeroase fotografii facute in timpul intâlnirilor organizate cu cei din colegiu.
“Vin in fata bacauanilor ca un om simplu, un cetatean platitor de taxe si impozite, ca toti ceilalti, cu gândul ca a sosit momentul ca politica sa-si aiba radacinile in problemele concrete ale oamenilor, ale cartierelor si strazilor”, spune acesta pe pagina sa web.
Postarea pe pagina de socializare a fotografiilor impreuna cu alti colegi candidati nu i-a adus doar beneficii lui Gabriel Berca, candidatul ARD in Colegiul 3 pentru Camera Deputatilor. Poate ca a devenit mai cunoscut, dar adversarii politici au profitat si au trucat fotografiile, postând tot soiul de mesaje ironice in dreptul candidatilor ARD.
Posibilii senatori sunt mai discreti
Candidatul la Senat, pe Colegiul 1, Dragos Luchian (USL) a intrat recent in rândul politicienilor prezenti pe Facebook. In fiecare zi le face prietenilor o dedicatie muzicala, mai afiseaza un banner si pune fotografii de la toate evenimentele la care participa, care s-au inmultit odata cu debutul campaniei electorale.
Pagina de Facebook a lui Sorin Umbrarescu, candidat tot la Senat, in Colegiul 4, a fost creata special pentru campanie. Pe peretele paginii apare mesajul „Intru in lupta. Nu ma lasa inima sa stau deoparte”.
Altii mizeaza pe ei insisi
Mai putin prezenti pe internet sunt candidatii din partea Partidului Poporului Dan Diaconescu. Acestia vor miza, se pare, pe tehnicile traditionale folosite in campania electorala, pe mesajul carismatic al presedintelui de partid sau pe propriul sarm. Nici acei candidati care au alegatorii preponderent in mediul rural nu s-au grabit sa intre in pas cu tehnologia si au, probabil, alte metode prin care se vor face cunoscuti. In fine, mai sunt si parlamentarii in functie care incearca sa obtina un nou mandat. Daca si-au facut datoria fata de electoratul lor, nu mai au nevoie de vreo campanie revolutionara pentru a obtine voturile necesare altor patru ani in Parlament.
Fata de campania de la locale, in municipiul Bacau sunt mai putine afise electorale. Candidatii s-au orientat spre mesh-uri agatate pe blocuri, panouri publicitare mari, sedii de campanie impunatoare. Au inceput sa apara scrisorile in cutiile postale, insa in detrimentul lor sunt preferate acum intâlnirile directe cu oamenii, pe strada.