15 noiembrie 2024

Calatorii vor la Autogara, firmele fug de ea

Cetatenii care fac naveta pe ruta Margineni – Bacau s-au plâns ca autobuzele nu mai trag, de la o vreme, in Autogara si ca sunt nevoiti sa astepte in ploaie sau in arsita sosirea masinii. E vorba de vechea Autogara Bacau, care apartine acum SC Transport Bistrita SA. Gelu Botezatu, reprezentantul societatii, arata ca, intr-adevar, KAM SRL, care face curse spre Margineni, „pleaca acum de pe Bd. Unirii sau de pe str. Vadu Bistritei, desi este obligata, prin lege, sa aiba statie de plecare intr-o autogara autorizata si are un contract cu noi.”  Vasile Cojan, patronul KAM SRL, arata ca lucrurile stau altfel: „Eu am contract cu Autogara Massaro. Contractul cu Transport Bistrita a expirat si nu a mai fost reinnoit, asta e tot!” Cetatenii sustin ca au sesizat Consiliul Judetean (CJ) Bacau, dar acesta nu si-a facut datoria. Si reprezentantul Transport Bistrita SA a anuntat CJ Bacau. Mihai Pulpea, consilier in cadru compartimentului „Transport judetean”, afirma ca nu a primit nicio reclamatie, mai mult, nici nu e atributia CJ Bacau sa verifice aceste aspecte.

„Nu se mai poate asa!”



Cauzele care au dus aparitia acestui conflict sunt, explica reprezentantul KAM SRL, conditiile inadecvate si tariful mare: „Autogara e supraaglomerata, nu este loc suficient! Nu se mai poate asa! Eu am discutat cu ei si i-am rugat sa renegociem pretul, dar nu au vrut. Nu sunt singurul in aceasta situatie, mai sunt 3-4 firme care au renuntat.” Vasile Cojan afirma ca, la 39 de curse pe zi, câte are autorizate, dadea zeci de milioane si nu primea nimic in schimb, autobuzele nefiind in siguranta. El arata ca nu se afla in culpa: legea prevede ca esti obligat „sa inchei contract cu o autogara, dar nu spune cu o anumita autogara”, norma pe care a respectat-o. „Cei din Margineni trebuie sa stie ca se pot urca in statia de la Catedrala, a declarat Vasile Cojan. Avem doua statii in Bacau, la Catedrala si pe strada Energiei la dus, iar la intors, pe Energiei si la Parcul Trandafirilor. Autobuzul nu e sala de asteptare, sa stai pe scaun, sa manânci cirese si sa arunci sâmburii pe jos! Probabil ca asta l-a deranjat pe cetateanul din Margineni.”

Pe strazile din jurul autogarii apartinând SC Transport Bistrita, am gasit nu una, ci sapte masini parcate in asteptarea clientilor din Valea Mare, Rosiori, Trebes, Frasina, N. Balcescu etc. Unii soferi au recunoscut ca „e vorba de bani”, altii s-au enervat: „De ce nu va duceti sa-i intrebati pe «piratii» de la Economic? Pe aia nu-i reclama nimeni?” Calatorii stiu care sunt motivele pentru care asteapta in strada, nu pe banci, in autogara: „Banii. Asta-i situatia! Ne-au explicat ca nu pot plati taxa!”

„E plin de masini in Autogara, pur si simplu nu este loc. Doua autobuze mi-au tamponat, puteti verifica la service! Ca sa  ridici bariera si sa o cobori si sa incasezi o gramada de bani e la indemâna oricui!”

Vasile Cojan, patron SC KAM SRL

 

„Tarifele noastre sunt cele practicate la nivel de tara. Le-am facut si discount, dar tot nu au fost multumiti. Calatorii, saracii, sunt derutati. Vin, intreaba de unde sa ia masina si se plâng!”

Gelu Botezatu, reprezentant SC Transport Bistrita SA

 

„Conform legii, operatorii care realizeaza transport de persoane sunt obligati sa incheie contract cu o autogara. In caz contrar, nu pot obtine avizele necesare. Institutia care ii poate verifica este politia.”

Mihai Pulpea, compartiment „Transport Judetean” din cadrul CJ Bacau

 

„Am inceput cercetarile si primele constatari sunt ca Autogara SC Transport Bistrita SA nu poate oferi conditiile necesare. Spatiul e mai putin decât inainte, iar numarul masinilor, mai mare. La ore de vârf, nu pot stationa 15 minute in Autogara, la peron, pentru ca ar trebui sa intre unele peste altele. Majoritatea firmelor au incheiat contract cu Autogara Massaro, dar unele nu au contract. Deocamdata, inca facem  verificari.”

Lenuta Mariut, inspector sef al Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) Bacau 

 

„Frecvent, politistii de la Circulatie efectueaza activitati pentru a se verifica daca se respecta sau nu traseele de catre transportatori si s-a constatat ca ele sunt respectate. Noi nu avem competenta pe capetele de linie.”

Insp. pr. Narcisa Butnaru, purtatorul de cuvânt al IPJ Bacau.




Descoperă mai multe la Desteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Alte titluri

spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014