Frigul din ultimele zile le-a dat mari batai de cap soferilor. Cel mai mult au avut de suferit cei ai caror masini au refuzat sa porneasca la primele ore ale diminetii. Gerul napraznic a inghetat motoarele, mecanismele s-au miscat greu, iar acumulatorii masinilor au ramas fara energie.
In lipsa altor resurse, soferii au apelat la vecini sau la prietenii care au masini sa-i ajute sa reporneasca motoarele. Temperaturile de – 20 de grade au fost un test si pentru Adi Vanea, detinatorul unui autoturism marca Ford.
„N-as fi crezut vreodata ca o sa ma lase masina din cauza frigului. Este tare greu cu motoarele capsulate in astfel de situatii. Am apelat in schimb la un prieten care a venit cu masina si mi-a dat curent”, spune Adi Vanea.
Cum gerul a transformat destule masini in blocuri inerte de metal inghetat, multi soferi au fost nevoiti sa caute solutii alternative. Unii au apelat la redresoare, altii l-a conducatorii auto pe care i-au gasit in parcare.
Soferii cu experienta spun ca la temperaturi extrem de scazute, curentul de pornire al bateriei ar trebui sa fie mai mare pentru a ajuta la pornirea motorului. „La temperaturi de – 20 de grade, bateria ar trebui sa dea tot ce are mai bun, insa, de multe ori nu se intampla acest lucru pentru ca la astfel de temperaturi capacitatea bateriei scade cu pana la 50 la suta.
In plus, gerul afecteaza piesele din motor aflate in miscare, iar frecarile suplimentare solicita intens motorul. Din aceasta cauza este recomandat sa folosim iarna un ulei de calitate superioara aditivat”, declara Radu Custura, mecanic intr-un service auto.
Meseriasii le recomanda soferilor ca pe timp de ger sa nu tureze excesiv motorul rece, iar accelerarile trebuie sa fie cat mai line si progresive cu putiinta.