30 noiembrie 2024

Bulibășeală generală în România Educată. Ping-pong cu listele de admitere

Ieri, la scurt timp după ce politicienii au lansat cu mult fast așa-zisa legislație „România Educată”, situația din teren s-a gândit să le dea o palmă după ceafă pentru a-i aduce la realitate.

De la publicarea rezultatelor Evaluării Naționale, procesul de admitere în liceu a fost însoțit de o serie de probleme și controverse. Ierarhia elevilor, un aspect crucial în procesul de repartizare computerizată, a fost afectată de o eroare de algoritm care a dus la confuzii și neîncredere în sistemul de evaluare.



Ieri, o listă cu ierarhia elevilor a fost publicată de Ministerul Educației, dar a fost rapid ștearsă după ce s-a descoperit că elevii nu erau ierarhizați în funcție de rezultatele obținute la Evaluarea Națională, așa cum era de așteptat, ci în funcție de mediile lor din gimnaziu.

Mai multe Inspectorate Școlare Județene, inclusiv cel din Bacău, au publicat liste judetene, susținând că acestea sunt corecte și oficiale. Cu toate acestea, fără niciun avertisment prealabil, listele au fost șterse ulterior, ceea ce a creat și mai multă confuzie și frustrare în rândul elevilor, părinților și profesorilor.

Într-un comunicat de presă, compania SIMAVI, responsabilă de publicarea ierarhiei elevilor pentru Admiterea la liceu 2023, a recunoscut că eroarea de algoritm a fost identificată și remediată rapid. Au prezentat scuze pentru incident și au asigurat opinia publică că distribuirea computerizată a candidaților nu va fi afectată în niciun fel. Comunicatul a subliniat că datele și notele elevilor înregistrate în sistem nu au fost afectate de eroarea tehnică.

Metodologia stabilite de Ministerul Educației prevede ca ierarhia elevilor să fie stabilită în ordinea descrescătoare a mediei de admitere, care este echivalentă cu media notelor obținute la Evaluarea Națională. Pentru elevii cu medii egale, criteriile de departajare prevăd că se va lua în considerare nota obținută la proba de Limba și Literatura Română în cadrul Evaluării Naționale, urmată de nota la proba de Matematică, și în cazul în care este necesar, nota la proba de Limba și Literatura Maternă. În ultimul rând, media de absolvire a claselor V-VIII este utilizată ca criteriu de departajare.

Aceste evenimente recente au ridicat întrebări cu privire la integritatea și transparența procesului de admitere la liceu și au adus în prim-plan necesitatea unor măsuri mai riguroase pentru a asigura că elevii sunt evaluați și repartizați corect, în funcție de meritele lor academice. Părinții și elevii așteaptă claritate și asigurări că astfel de erori nu se vor repeta în viitor și că procesul de admitere va fi echitabil pentru toți candidații.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -